vineri, 25 februarie 2011

Cristian Tudor Popescu: "Băsescu a fost dintotdeauna demn de Bercea Mondialu"

Cristian Tudor Popescu: Cuscrii lui Bercea Mondialu

Ce de lume strâmbă acum din nas, ba chiar îl urăşte, când vine vorba de Traian Băsescu. .. În diversele pături sociale prin care trec, n-aud decât "Bată-l Dumnezeu, că ne omoară de tot!" "Ai văzut, cu Bercea Mondialu, ăsta e cu hoţii şi cu ţiganii, nu cu oamenii cinstiţi, care munceşte!" "Ce mârlan, dragă, îşi bate joc de o ţară întreagă!" "Arză-l-ar focu cu Udrea lui cu tot!! "Ăsta-i preşedinte?!"

Pare că o uriaşă flamă morală a iluminat minţile românilor, care au înţeles în fine ce individ de joasă calitate umană au în fruntea ţării. Din această revelaţie, materializată în procentul cu o singură cifră al încrederii de care se mai bucură T. Băsescu, ar rezulta, pe cale de consecinţă, şi o ridicare bruscă a nivelului moral naţional, a exigenţelor de corectitudine, bun simţ şi sinceritate cu sine ale cetăţeanului. Dacă-ţi dai seama că Băsescu e un derbedeu, atunci ar trebui să fii mai sever cu tine însuţi şi cu cei din jur ca să nu semănaţi cu el, nu?

joi, 24 februarie 2011

ULTIMATUM (SOMATIE)


Adresat(a) domnului Emil Boc si celorlalti impostori, membri ai Guvernului Romaniei

DOAMNELOR SI DOMNILOR,

Rezumand si completand acuzele aduse dvs. de SCMD in ziua de 24 ianuarie a.c. va reamintim ca:
· Prin Legea 329/2009, care ne-a limitat noua si altor 6 milioane de cetateni ai Romaniei cu drept de vot, platitori de taxe si impozite, dreptul la munca, si prin Legea 263/2010 care ne-a conditionat integral dreptul la munca de renuntarea la un alt drept dobandit, calcand in picioare Constitutia Romaniei, care prevede ca ”dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca este libera” (Art. 41, al. 1), ne-ati rapit dreptul la pensie. Cu aceasta ocazie ati incalcat intreaga legislatie europeana in privinta dreptului muncii, Carta drepturilor fundamentale a UE, Declaratia universala a drepturilor omului, Conventia pentru drepturile omului, Protocolul 1 si Tratatul de aderare a Romaniei la NATO, care prevedea trecerea noastra in rezerva cu drept de pensie anticipata si drept de munca.
· Ati dezvoltat aceasta ticalosie elaborand un cod al muncii respins cu indignare si de patronate si de sindicate si pentru care sunteti gata sa va asumati, impotriva interesului natiunii romane si-n interesul nu se stie cui, raspunderea.
· Prin legea anticonstitutionala si antieuropeana 119/2010 ati desfiintat anticonstitutional si ilegal dreptul la legi ocupationale pentru militari, politisti si alte categorii, desi acestea erau prevazute de catre Legislatia comunitara europeana, Pilonul al 2-lea, Directiva nr. 86/378/CEE, si Directiva 96/97/CEE.
· Prin aceeasi Lege 119 ati introdus in practica juridica din Romania un principiu inexistent si care ”inseamna o incalcare de catre stat a propriei legislatii” fapt cu ”repercusiuni grave asupra stabilitatii juridice si asupra caracterului de stat de drept” potrivit adresei din 4 iunie 2010 a AIJD de la Bruxelles catre dvs. – retroactivitatea legii. Or, potrivit aceluiasi document ”modificarea retroactiva a unor drepturi civile deja castigate (in cazul de fata pensiile) nu este posibila decat prin incalcarea principiilor fundamentale de drept”. Indreptata impotriva cadrelor militare in rezerva si retragere, a fostilor diplomati, piloti, senatori si deputati, functionari publici din Parlament, Justitie si Curtea de Conturi, aceasta ticalosie pusa in practica prin doua HG-uri (735 si 737), care exced insasi Legea dvs., a constituit baza incalcarii inca odata a intregii legislatii europene si a Constitutiei Romaniei (Art. 16, al. 1 si Art. 44, al 2, 3, 8) si a rapirii nejustificate a unor ”drepturi castigate” sau a ”nationalizarii” unei duble proprietati, GRADUL si PENSIA MILITARA DE STAT, supunandu-ne unei duble discriminari. O spune raspicat Conventia pentru drepturile omului in Protocolul I, Art. 1, 6 si 14.
· Ati incalcat cu aceasta ocazie principiul sperantei legitime, al coerentei si sigurantei legislative, dreptul cetatenilor la o buna administrare, la sanatate fizica si psihica, adica la viata (Art. 22 din Constitutia Romaniei), dreptul la un nivel de trai decent (Art. 47) si dreptul la o batranete linistita.
· Ati incalcat chiar opinia Curtii Constitutionale in mod expres referitoare la Legea 119/2010, conform careia ”De la data publicarii, deciziile sunt general obligatorii si au putere numai pentru viitor” (Raspunsul CC nr 12747/09.09.2010).
· Ati declansat ilegale procese de ”recalculare” a pensiilor aflate in plata, procese care trebuiau stopate la 28.09.2010, conform Hotararii 338/2010 a Curtii de Apel Cluj.
· Sfidand puterea judecatoreasca ati continuat recalcularea, ati mintit ca Hotararea Curtii de Apel nu era erga omnes, ati decis in sedintele de Guvern din 8.12.2010, dupa ce Curtea de Apel Cluj s-a pronuntat in anulare, si din 10.01.2011, dupa ce ICCJ ne-a dat dreptate, sa continuati recalcularile, apoi sa abrogati doar HG 735 nu si consecintele aplicarii ilegale ale acesteia.
· Prin OUG 1/2011 ne-ati transformat din asistati in ”beneficiari proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala” certificand astfel ”nationalizarea” gradelor noastre, ati introdus prevederile defunctei HG 735 direct in Lege si ati decis sa utilizati rezultatele ilegalei recalculari, cele doua decizii ”temporar – definitive” privind pensiile foste militare, pe care ni le-ati trimis, supunandu-ne unui proces de ”revizuire” declarat a se incheia pana la sfarsitul acestui an.
· Daca in cazul recalcularilor nu v-ati respectat propria minciuna (si anume ca cei aflati in proces cu Guvernul nu vor fi supusi recalcularii) si in cazul ”revizuirii” ati decis sa va ignorati din nou propria minciuna - Ordinul SMG nr 17/10.02.2011 prevede la Art. 1 finalizarea ”procesului de revizuire a pensiilor militare de stat pana la data de 15.03.2011”.
· Ati introdus toate masurile impotriva noastra si a militarilor angajati pe baza de contract (carora li se rapeste din nou posibilitatea de a beneficia de pensie militara anticipata) in Legea 263/2010, abrogand neconstitutional si impotriva legislatiei comunitare legile noastre ocupationale 164/2001 si 179/2004. Ne-ati aliniat unei legi defuncte, 19/2000 si care nu avea tangenta cu noi, pentru a ne percepe ilegal CAS-ul, in conditiile in care militarii au asigurata dintotdeauna, pentru ei si familiile lor, asistenta medicala gratuita.
· Ati abrogat Legea 19/2000 in defavoarea a 6 milioane de pensionari si a salariatilor, in special tineri, cu statut de PFA, pentru a percepe retroactiv CAS-ul, ignorand prevederile art. 76, al 1 si 2 din Lege si OUG 147 din 2002 care prevedeau un termen-2005 si marirea cuantumului pensiilor cu suma necesara extragerii CAS-ului.
· Ati dat o Lege antiromaneasca a invatamantului, permitand utilizarea unor manuale antiromanesti elaborate in capitale straine si in limbi straine, fapt ce ii afecteaza grav pe miile de militari in rezerva incadrati in invatamantul de toate gradele, dupa 1999.
· Ne-ati insultat, ati declansat un razboi total de imagine si psihologic impotriva militarilor, pentru a stimula ura populatiei impotriva unicului sau sprijin si a coloanei de sustinere a statului, precum si ample campanii de discreditare, elaborate de dejectiile de presa guvernamentale si basesciene impotriva liderilor SCMD. Ati provocat moartea a zeci de cadre in rezerva si in retragere ocazionata de primirea deciziilor de recalculare pe fondul conceptiei dvs. ”strategice” ca pensionarii trebuie sa traiasca maximum 6 ani dupa iesirea la pensie, urmand ”sa paraseasca pe cale naturala sistemul”.

Jefuiti ca in codru Tara, ii vindeti bogatiile pe nimic marilor asasini economici mondiali, mintiti, amenintati, cumparati constiinte. Pentru toate acestea SCMD va someaza sa va dati demisia, urmand sa raspundeti in fata legii. Alternativa ar fi abrogarea in urgenta a legilor 329/2009, 119 si 263/2010, a Legii 1/2011 a invatamantului, retragerea OUG 1/2011, renuntarea la Codul sclaviei si producerea reparatiilor necesare pentru toti cei care au avut de suferit de pe urma incompetentei, venalitatii sau tradarii dvs. de neam si Tara.

Din acest moment, SCMD anunta ca va sprijini impotriva dvs. toate miscarile, manifestatiile, grevele si alte actiuni de protest ale sindicatelor si societatii civile din Romania, onorandu-si misiunea trasata de Art. 118, al. 1 din Constitutia Romaniei, aceea de aparator al democratiei constitutionale.

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE,
Col. (r) dr. Mircea Dogaru

miercuri, 23 februarie 2011

Comandantul suprem, la raport! Email
Scris de Iordache OLARU
Marţi, 22 Februarie 2011 22:21

Acum, aproape un an si jumatate, mi-am asumat deliberat responsabilitatea de a supune comandantului suprem al armatei cateva probleme specifice domeniului de aparare.

Nu am fost surprins ca presedintele in exercitiu, nu a raspuns comentariilor, sugestiilor si propunerilor pe care le-am facut atunci. Speram ca realitatea sa ma contrazica sau, si mai bine, sa observ ca deciziile au in vedere macar o parte din propuneri. Din pacate, timpul scurs de atunci şi până acum, a confirmat aserţiunile, dar şi temerile mele, că presedintele in exercitiu care răspunde constituţional de securitatea naţională nu înţelege „că obiectivele politice sunt determinate şi de capacitatea militară” şi că atunci când este vorba de armată şi nevoile ei „niciun efort nu este prea mare”.

In perioada urmatoare se va desfasura bilantul Ministerului Apararii Nationale. Nu pot intui ce anume le va spune ofiterilor si generalilor, presedintele in exercitiu, si comandant al armatei, dar i-as sugera ca inainte de a se adresa acestora sa-si faca un bilant personal al celor 6 ani de cand conduce armata. Comandantul suprem al Armatei a reusit in sase ani de cand conduce armata sa o duca intr-un punct din care numai Domnul mai stie ce se mai poate face. Capacitatea de aparare a tarii, starea Armatei, sunt in cel mai critic punct din istoria lor. La cate promisiuni a facut presedintele armatei nici el nu mai crede ce spune. Ministrul apararii spunea ca armata functioneaza la nivel de avarie. Merita sa dezvolte ce inseamna “avarie” pentru a intelege si contribuabilul care sunt dificultatile reale.

Pentru a-i usura sarcina comandantului armatei imi permit sa mentionez in continuare esecurile pe care ar trebui sa si le asume personal si barbateste pe timpul discutiei cu militarii la bilant, inainte de a-i acuza pe militari ca nu stiu cum sa foloseasca banii pe care nu-i mai primesc de ani buni, decat doar pentru solde ciuntite si, mai recent, pentru pensii recalculate.

Numai asa se poate recladi increderea in comandantul lor. Altfel, vorba lui Nicolae Iorga: “O armata fara comandant este ca o gaina fara cap, se mai zbate putin si moare”.

1.Inexistenta unui proiect politic privind organismul militar este ilustrata de proiectiile bugetare ridicole pentru aparare; promisiunea facuta in perioada de preaccedere de 2,38% din PIB pentru armata a fost praf in ochi pentru oficialii NATO, care abia acum realizeaza limbajul dublu al oficialilor de la Bucuresti. De asemenea, lipsa unei legi de planificare bugetara multianuala nu a permis elaborarea unei viziuni pe termen lung in domeniul apararii nationale. Concluzia este ca presedintele nu a facut nimic pentru a se asigura armatei un buget decent si rezonabil, chiar in conditii de criza. S-a lamentat si atat, ignorand ca atunci cand este vorba de armata si interesele ei niciun efort nu este prea mare.

2. Bugetul de « avarie » a dus la incetinirea operationalizarii structurilor cu consecinte in compromiterea obiecti­velor asumate fata de Alianta; armata Romaniei contabilizeaza in dreptul ramanerilor in urma la obiectivele fortei, sume in euro cu foarte multe zerouri. Presedintele uita sau nu stie faptul ca Romania a aderat la NATO nu doar pentru avantajele pe care le confera calitatea de aliat, dar si pentru indeplinirea obligatiilor asumate. Integrarea va dura inca ani buni iar acest proces necesita eforturi financiare si umane considerabile. Al cui este esecul? Evident al presedintelui care nu a stiut sa mobilizeze intreaga clasa politica in acest efort national care tine si de blazonul calitatii de aliat de prima mana, nu second hand.

3.In perioada ultimilor sase ani armata a fost tinta unor atacuri fara precedent cu privire la statutul acesteia si imaginea ei in societate; practic i-au fost ignorate eforturile pentru a se reforma si restructura in scopul pregatirii acesteia potrivit criteriilor de aderare si integrare in Alianta. Valorile institutiei militare: onoare, demnitate, respectul sacru fata de Tricolor, sacrificiul suprem sunt cu nerusinare persiflate iar militarii “nesimtiti”, care au inteles ca trebuie sa se sacrifice, parasind sistemul militar in numele reformei, trebuie sa accepte o alta umilinta cea a recalcularii pensiilor de parca nu au fost suficiente consecintele dureroase, uneori frustrante, generate de restructurare. Presedintele i-a mintit pe militari atunci cand intr-o discutie “barbateasca” le-a spus: ”Şi mai este un lucru care mărturisc că mă deranjează: dezbaterile pe tema pensiilor militare. ...Pensiile militare nu pot fi afectate”. Presedintelui nu i-a tremurat mana cand a semnat promulgarea Legii 119/2010, aproband atingerea dreptului patrimonial al pensionarilor cu privire la pensiile militare. Prin scoaterea cadrelor militare în rezervă din sistemul de pensii militare de stat, plătite direct de la bugetul apararii şi trecerea lor în sistemul de pensii civile, a fost încălcat contractul de carieră al acestora, prin care Statul era obligat să le asigure pensiile şi asistenţa medicală gratuită, pentru ei şi familiile aflate în întreţinerea lor, inclusiv atunci când sunt în rezervă. Mai mult, prin promulgarea Legii 119, comandantul armatei a uitat ca ofiţerii, subofiţerii şi maiştrii militari, după ce ies la pensie, rămân, până la vârsta de 62 de ani, în evidenţa centrelor militare, având calitatea de rezervişti, ei fiind rezerva armatei putand fi oricând chemaţi sub arme, dacă situaţia o cere. Comandantul armatei, a anulat definitiv si discretionar relatia existenta intre armata activa si de rezerva; practic aceasta din urma nu mai exista.

No comment, domnule comandant suprem!

4. Promisiunea de “redare a demnitatii gradului general” a esuat. Pe timpul celor 6 ani, de cand este comandant al armatei, a avansat in gradul de general indivizi fara cariera militara, a promovat si avansat in gradul de general ofiteri care acum sunt in arest preventiv, in continuare exista generali cu grade inferioare celor cerute de functiile pe care le ocupa, a tolerat persoane angajate politic, imbracate in uniforma armatei romane, sa faca propaganda electorala si, ca sa nu mai fie niciun dubiu cu privire la “politica” promovarii in functii a generalilor, a perpetuat practici comuniste numind in functia de sef al SMG, un general care este inferior in grad multor generali din subordinea sa. Presedintele a compromis definitiv gradul de general promovand reguli si criterii pe care militarii cu cariera completa sau incompleta nu le accepta pentru ca nu le inteleg dar si pentru faptul ca, prin comparatie, asa ceva este de neimaginat in armatele tarilor membre NATO.

5. Preşedintele afirma in decembrie 2008: “Pentru că discutăm despre o perioadă de criză, aş vrea să vă asigur că programele vitale ale Armatei, programele de inzestrare, nu vor fi oprite. Criza nu justifică nici stoparea reformei, nici continuarea proceselor de modernizare a Armatei”. Din nou realitatea il acuza pe presedinte: anul 2010 a evidentiat o realitate brutala si anume ca profesionalismul si tenacitatea militarilor romani nu mai pot suplini uzura fizica si morala a armamentelor si echipamentelor din inzestrare. Consecinta este devastatoare: 25 de militari au murit si alti 26 au fost raniti in timpul executarii exercitiilor si aplicatiilor pe teritoriul national. Atentie, nu in teatrele de operatii! Concluzia este ca presedintele trebuie sa-si asume esecul in initierea si implementarea celor 6 programe de inzestrare, care nu mai au nicio legatura cu structura de forte dar nici cu riscurile, pericolele si amenintarile mentionate in Strategia Nationala de Securitate.

6. Isi asuma oare Presedintele Romaniei esecul unui ordin dat armatei tot la un bilant, prin care le cerea militarilor sa initieze macar un program de inzestrare conform Ordonanţei 111/2007? Raspunsul este tot o intrebare: s-a mai interesat comandantul armatei care este situatia executarii acestui ordin? Daca nu s-a interesat este posibil sa fi stiut de atunci ca era un ordin absurd si ca inzestrarea nu se poate face umilindu-i pe militari sa stea cu mana intinsa la liderii politici sa le dea bani pentru inzestrare.

7. Intr-un articol din Bursa, un viitor ministru de finante spunea ca “armata romana este dotata la nivel de muzeu”. A trebuit sa moara 12 militari, pentru care s-au investit sume enorme in pregatirea lor, ca sa se ia decizia scoaterii din inzestrare a unui sicriu zburator, am numit avionul AN 2. Mai poate presedintele sa se uite in ochii rudelor acestor victime ? Si care ar fi explicatiile pe care le poate oferi acestora ca cei dragi lor au plecat la escadrila din ceruri, acolo unde si alti barbati aviatori militari si-au dat viata pilotand si alte tipuri de aparate de zbor-obiecte de muzeu?

8. Poate acelasi presedinte sa le explice pilotilor militari de ce nu s-a demarat procesul de achizitie a avionului multirol in conditiile in care acesta necesita 3-5 ani ? E suficient pentru un sef de stat sa spuna in legatura cu esecul angajarii negocierii achizitionarii avionului multirol ca aceasta “este o problema a noastra”? Stie presedintele ca din 2013, an in care expira resursa pentru MIG 21, este foarte probabil ca Romania sa plateasca o tara membra NATO sa ne asigure politia aeriana si ca este pentru prima data in istoria aviatiei militare romane cand nu suntem in stare sa ne asiguram prin mijloace proprii securitatea spatiului aerian? Iata inca un esec al capacitatii de decizie si determinare a celui care este comandantul suprem al armatei.

9. Ce fel de prestigiu şi câtă credibilitate mai pot avea militarii atunci cand sunt agresaţi zilnic cu epitete greu de reprodus? Discursul televizat din seara zilei de 23 de ianuarie 2011, a creat confuzie in opinia publica si a dezamagit intreaga scara a ierarhiei militare, pentru ca insusi comandantul suprem a atacat public prestigiul ofiterilor, minimalizandu-le rolul, a supralicitat locul si rolul subofiterilor, instigand cele doua categorii de cadre militare una impotriva celeilalte. Orice comandant de buna credinta stie ca structurile militare sunt ierarhic structurate pe paliere de comanda si de executie, care actioneaza integrat, unitar si inseparabil. Este evident ca militarii români sunt dezamagiti si abandonati de comandantul lor pentru ca nu ii cunoaste, i-a mintit sistematic si le-a facut promisiuni ambigui sau fara acoperire, contand pe faptul ca, oricum, “ei inghit si tac”. In compensatie, presedintele trebuia să vegheze ca priorităţile armatei să fie în atenţia liderilor politici in asa fel incat impostura, incompetenţa, lentoarea şi indiferenţa faţă de problemele de securitate naţională sa nu afecteze imaginea Armatei în societate, dar şi credibilitatea acesteia în situaţii de criză. O consecinta colaterala va fi ca tinerii valoroşi vor evita cariera militară, pentru ca a devenit neatractiva, iar cei care vor decide să serveasca in armata nu vor avea calităţile fizice, morale şi intelectuale cerute de o meserie care este solicitantă, uneori frustrantă şi, adeseori, cere sacrificiul vieţii pentru indeplinirea misiunilor. Stie comandantul suprem cat la suta din posturile scoase la concurs au fost ocupate in ultimul an? Daca s-ar interesa ar afla ca profesia militara a devenit una oarecare si fara perspective iar in luna ianuarie 2011, cota de popularitate si increderea populatiei in armata au ajuns la pragul istoric de 63,5%.

10. In ciuda argumentelor cu privire la necesitatea declansarii procesului de analiza strategica a apararii, presedintele nu a miscat un deget. Din perspectiva practicilor de planificare a apărarii folosite de NATO, analiza strategica a apararii ar fi putut să genereze directivele necesare adaptarii structurii de forţe la ameninţările de natură naţională, regională şi globală aflate in schimbare, sa ofere raspunsuri in legatura cu necesitatea achizitiei avionului multirol, sa genereze premisele reconsiderarii programelor majore de inzestrare, sa permita analiza consecintelor profesionalizarii armatei si sa puna la dispozitie concluziile rezultate in urma participarii la misiuni internationale (dotare, tipuri de misiuni, costuri, lacune de ordin tehnic, material, operational, financiar, legislativ, de cooperare cu alti aliati, etc). In final, s-ar fi putut evalua si din punct de vedere financiar optiunile privind dimensiunea organismului militar si misiunile acestuia, ca premise credibile pentru indeplinirea obiectivelor fortei si operationalizarea structurilor, si s-ar fi finalizat la timp documente strategice fundamentale pentru securitatea tarii cum ar fi: Carta Alba, Strategia Militara Nationala si Strategia de Securitate Nationala. Faptul ca presedintele a amanat acest demers a evitat doar pe moment raspunsuri dureroase cu privire la capacitatea de aparare a tarii dar ele releva, sine ira et studio, incapacitatea acestuia de a intelege nevoile reale ale armatei dar si interesele de securitate nationala ale Romaniei.

Militarii mai spera ca Presedintele va intelege din acest bilant personal ca, atat timp cat se va lucra cu diagnostice aproximative şi se vor face promisiuni fara acoperire cu privire la stringenta nevoilor armatei, la rolul şi locul ei in sistemul de securitate naţională, se vor aplica tratamente fără efecte pentru organismul militar. Ar fi de asteptat ca apropiatul bilant sa genereze un dialog sincer si barbatesc intre militari si presedinte, care sa evidentieze că intre promisiuni şi realitate, atunci când este vorba de starea armatei, sunt adevăruri care trebuie spuse, chiar dacă sunt dureroase sau jenante. Bilantul ar trebui sa evidentieze adevaruri de care presedintele ar trebui sa se rusineze si pe care ar trebui sa si le asume in integrum ca esecuri personale in calitatea de comandant suprem. Altfel, presedintele s-ar putea sa constate ca are in fata sa un auditoriu dezamagit, obligat sa asculte inca o data promisiuni, minciuni si ordine care nu au nicio legatura cu asteptarile lor dar nici cu realitatea din unitatile militare.

NB Nu am inteles niciodata de ce nu se renunta la bilanturile tip „activul de comanda si de partid din armata” pentru a se adopta un dialog tonic si deschis doar cu militarii si civilii cu functii relevante din minister.

Iordache Olaru, contribuabil apolitic, fost pensionar militar

joi, 17 februarie 2011

Vor să-l suspende, dar nu ştiu cum. Ion Iliescu şi liderii USL îl acuză pe şeful statului că a încălcat Constituţia: “Preşedintele Traian Băsescu ar trebui suspendat de Parlament”

Autor: CRISTIAN ANDREI •
LU_Basescu.jpgponta (2).jpg

Întâlnirile dintre preşedintele Traian Băsescu şi liderii PDL, de la Vila Lac 1, sunt considerate de către liderii Uniunii Social-Liberale în afara prevederilor constituţionale. Ion Iliescu, Crin Antonescu şi Daniel Constantin îl acuză pe şeful statului că s-a comportat ca un preşedinte de partid şi că nu avea de ce să caute un nou premier dacă Emil Boc nu şi-a depus mandatul. Un alt motiv pentru suspendarea preşedintelui Băsescu l-ar constitui faptul că, în prezenţa sa, liderii PDL au votat dacă sunt de acord cu ideea unui prim-ministru independent.

Patru zile dedicate întâlnirilor de taină la Vila Lac 1 a avut preşedintele Băsescu, începând de duminică seara. Surse democrat-liberale susţin că la prima reuniune, duminică seara, şeful statului le-a cerut liderilor PDL să voteze dacă sunt de acord cu ideea unui premier independent. În faţa preşedintelui, nominalizarea unui premier tehnocrat nu a întâmpinat nici o rezistenţă. După această întâlnire, preşedintele Băsescu s-a mai văzut de două ori cu PDL la Vila de protocol Lac 1, luni seara şi miercuri seara, unde s-a discutat despre viitorul partidului şi al guvernării. Atitudinea preşedintelui Băsescu a atras însă atenţia liderilor Uniunii Social-Liberale care susţin că un astfel de comportament încalcă prevederile Constituţionale, dăunează grav democraţiei şi statului de drept.

“Trebuie chemat la ordine”

Preşedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, a declarat în exclusivitate pentru “Puterea” că a constatat în ultima vreme încălcări flagrante ale Constituţiei şi că preşedintele Traian Băsescu trebuie readus cu picioarele pe pământ de Parlament. “Tot comportamentul domnului Băsescu este în afara spiritului şi literei Constituţiei. În general, în toată perioada de exercitare a mandatului, dar mai ales în ultima vreme, au existat încălcări de-a dreptul flagrante. Traian Băsescu se confundă cu şeful de partid, ignoră toate regulile raporturilor pe care şeful statului trebuie să le aibă cu partidele politice, iar relaţiile sale cu instituţiile statului sunt în afara spiritului Constituţiei. Parlamentul ar trebui să se pronunţe cu vehemenţă împotriva comportamentului avut de preşedintele Băsescu, să-l cheme la ordine, să intre în rânduri, să respecte atribuţiunile pe care le are”, a precizat fostul preşedinte. El a adăugat că nu se pot porni demersurile pentru suspendarea şefului statului deoarece Uniunea Social-Liberală nu şi-a asigurat până în acest moment o majoritate în forul legislativ. Este o chestiune care cândva va trebui sancţionată de un Parlament care va fi mai independent. În clipa de faţă există o majoritate care merge docilă fără să-l sancţioneze pe preşedinte”, a menţionat Iliescu. Cu toate acestea, el a spus că atunci “când preşedintele încalcă litera şi spiritul Constituţiei, Parlamentul ar trebui să pună în discuţie suspendarea preşedintelui”. Pentru fostul preşedinte, comportamentul lui Traian Băsescu se poate compara cu cel al unui autist, deoarece nu ascultă de nimeni. Iliescu susţine că este inadmisibilă folosirea vilei de protocol în interes de partid, deoarece se încalcă flagrant anumite reguli. Social-democratul a precizat că în timpul mandatului său a avut o singură întâlnire cu parlamentarii PSD, iar atunci Traian Băsescu şi cei din PD l-au acuzat că s-a implicat în politica de partid. “Nu trebuie modificată legea fundamentală. Constituţia precizează clar care sunt prerogativele preşedintelui. Nu este nevoie de vreo modificare, de ceva în plus. Trebuie doar respectată”, a conchis Ion Iliescu.

“Un comportament inacceptabil”

Acţiunile preşedintelui Băsescu au trezit iritare şi în tabăra liberalilor. “Este inacceptabil, din punct de vedere constituţional, ca preşedintele României să se implice atât de frecvent şi atât de făţiş în activitatea internă a unui partid politic”, a declarat Crin Antonescu. Preşedintele PNL susţine că democraţia şi statul de drept au de suferit de pe urma comportamentului preşedintelui. “Traian Băsescu acţionează făţiş în văzul întregii opinii publice ca şef al Partidului Democrat, face, desface, negociază, cercetează şi hotărăşte în interiorul Partidului Democrat, ceea ce este inacceptabil. La fel de inacceptabil din punct de vedere constituţional este ca preşedintele să vorbească, sau lideri ai unui partid de guvernământ să vorbească despre preşedinte ca şi cum ar fi la bunul plac al acestuia să demită un prim-ministru, să caute un prim-ministru, să găsească şi să numească un prim-ministru. Guvernul nu aparţine preşedintelui, în România, potrivit Constituţiei”, au fost acuzele aduse de Antonescu.

“USL va discuta despre suspendare luni”

“Prin acţiunile din ultimele zile, prin implicarea în viaţa PDL în mod direct şi deschis, preşedintele forţează limitele Constituţiei, încercând parcă să creeze premisele unui proces de suspendare”, ne-a spus preşedintele PC, Daniel Constantin. Conform acestuia, problema va fi discutată luni în cadrul şedinţei Uniunii Social-Liberale. “Din ce am văzut, şi domnul Antonescu, şi domnul Ponta şi-au manifestat dezaprobarea faţă de acţiunile preşedintelui, spunând că preşedintele forţează limitele Constituţiei”, a precizat Constantin, care a adăugat că juriştii celor trei partide supraveghează modul în care preşedintele respectă Constituţia.

Preşedintele are nevoie de odihnă

Autor: Cristian Şuţu •



Există o explicaţie pentru ceea ce a făcut Traian Băsescu în ultimele zile cu pedeliştii lui: puterea îţi ia minţile. Altă explicaţie nu există. Să mergi tu, preşedinte imparţial şi echidistant, la mai multe şedinţe ale aceluiaşi partid, acolo unde se votează o propunere a ta de înlocuire a premierului României cu un angajat al Băncii Naţionale, asta nu mai ţine deloc de Constituţia României. Şi nici de cea a statului Congo. Ţine de altceva: de nevoia unui concediu prelungit. Preşedintele României a obosit. E normal, orice jucător oboseşte. Mai ales cei care depun eforturi considerabile. Nu, nu vă gândiţi la Elena Udrea! Traian Băsescu a jucat - s-o recunoaştem - destul de intens pe terenul adversarului mogul. Şi pe gazonul Palatului Victoria, în lupta cu criza. Şi pe iarba din Kiseleff sau Aviatorilor.

Din nefericire, preşedintele-jucător care a obosit nu poate fi schimbat. După cum puteţi citi în ziarul Puterea”, liderii Opoziţiei se declară incapabili să-l suspende din nou pe preşedinte. Ce e de făcut? Nimic mai simplu: preşedintele să mai stea şi pe acasă. La Palatul Cotroceni, adică. Să nu mai umble brambura pe la vile Lac 1, cheltuind banii PDL (bănuim că PDL a plătit totuşi chiria pentru cele trei zile de şedinţe) pe reuniuni cu final neaşteptat. Şi să-i lase pe pedelişti să-şi aleagă singuri preşedintele de partid sau premierul. Sunt şi ei oameni mari, de acum. Hai, Emil Boc!

Pensiile angajaților MAI recalculate cu ajutorul unor studenți la Facultatea de Arhivistică

Autor: • Categoria: Actualitate • Publicat la: 2011-02-16 20:02:21



Ministerul Administraţiei şi Internelor recalculează pensiile foştilor angajaţi din sistem cu ajutorul unor studenţi de la arhivistică, care nu au nici un fel de experienţă în acest domeniu, a declarat, ieri, vicepreşedintele Comisiei de Apărare din Camera Deputaţilor, George Scutaru. Potrivit lui Scutaru, în cadrul audierii, Traian Igaş şi mai mulți reprezentanţi ai MAI au spus că instituţia procesează aproximativ 400-500 de dosare de pensie pe zi, folosindu-se în acest sens de un efectiv de circa 250 de persoane. Totuşi, în rândul personalului care se ocupă de recalcularea pensiilor s-ar afla şi studenţi de la arhivistică, fără experienţă în acest domeniu. "Sunt sceptic că reclacularea pensiilor se va termina la jumătatea anului, cum a spus ministrul. Faptul că printre cele circa 250 de persoane se află inclusiv studenţi de la arhivistică, mă face să fiu sceptic că toate datele pot fi interpretate corect de persoane care nu au nici o experienţă privind drepturile băneşti pe care le-au primit angajaţii de la interne", a spus Scutaru.

vineri, 11 februarie 2011

!!ATENTIE LA TERMENELE DE PREDARE A PLICURILOR SI LA PRIMIREA DECIZIILOR DE PENSII, PASTRATI PLICUL SI RETINETI DATA DE PRIMIRE (STAMPILA POSTEI)

Pasul 1 – a) După primirea noii Decizii, în termen de max. 3 zile calendaristice, te prezinţi/trimiţi la filială unde depui următoarele documente, în 3 exemplare, într-un plic (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul și casa de pensii de care aparții):

1.1. - copie după decizia veche de pensie;
1.2. - copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
1.3. - copie după noua decizia de pensie;
1.4. - copie după actul de identitate (copie alb-negru);
1.5. – copie după plicul în care ai primit noua Decizie, pe care să se vadă ştampila poştei cu data de înmânare.
Aceste acte vor însoţi intervenţia avocatului direct la tribunal.

Pasul 1 – b) După trimiterea contestaţiei(PASTRATI O COPIE A CONTESTATIEI) la comisia de soluţionare a contestaţiilor, imediat după înmânarea de către poştaş a confirmării de primire în care este trecută data şi semnătura reprezentantului comisiei de soluţionare a contestaţiilor, te prezinţi/trimiţi la filială unde depui următoarele documente, în 3 exemplare, în TREI plicuri (pe care scrii: numele şi prenumele, adresa de domiciliu şi judeţul și casa de pensii de care aparții):
1.6. - copie după decizia veche de pensie;
1.7. - copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
1.8. - copie după noua decizia de pensie;
1.9. - copie după actul de identitate (copie alb-negru);
1.10. - copie după contestaţia trimisă şi confirmarea de primire a contestaţiei, în care să se vadă data şi semnătura reprezentantului comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

Pasul 2 - După primirea răspunsului de la comisia de contestaţii, în termen de max. 3 zile calendaristice, depui la filială copie după răspunsul privind soluţionarea contestaţiei.


Pasul 3 - În cazul în care, în termenul legal de la înregistrarea cererii de contestaţie, nu ai primit răspuns la această cerere, în termen de max. 3 zile calendaristice, de la epuizarea acestui termen, te prezinţi la filială pentru a comunica această situaţie.


DE REŢINUT: Se desfăşoară două acţiuni paralele (concomitente): direct la tribunal, dar şi parcurgerea contestării la comisiile de soluţionare a contestaţiilor din ministerele respective:

BIROUL OPERATIV

joi, 3 februarie 2011

03.02.2011

Comunicat catre filiale

Subiect: 1 martie 2011

In primul rand, imi cer scuze, domnilor colegi, pentru toate disfunctiile intervenite in sistemul de transmitere a sumelor de bani cheltuite de dvs. pentru actiunea din 24 Ianuarie! A fost o sincopa datorata trecerii la un nou sistem de contabilitate, in urma recomandarilor echipei de control intern. Toate sumele restante vor fi trimise rapid si, in urma deschiderii subconturilor de filiale, pe viitor nu vor mai fi disfunctii.

S-au luat deja toate masurile care se impuneau transformarii SCMD dintr-o structura romantica intr-o institutie care ne va permite apararea conditiei noastre de militari si implinirea sperantelor pe care romanii si le pun in militari pentru supravietuirea Romaniei si apararea democratiei constitutionale. Si se vor lua in continuare masuri, astazi si in zilele urmatoare, mai ales in conditiile in care s-a decis ”accidentarea” mea si a altor lideri ai sindicatului.

SCMD trebuie sa devina forta care lipseste Romaniei de 22 de ani.

Va atragem atentia ca actuala Putere a incalcat brutal din nou Constitutia, a anihilat puterea judecatoreasca, nerespectand pe fond Hotararea ICCJ prin introducerea tuturor punctelor defunctei HG 735/2010 cu ajutorul recentei OUG nr 1/2011, direct in blocata Lege 119/2010. In aceste conditii statutul nostru de militari in rezerva este inmormantat si indiferent de cate milioane ne-ar da in plus (ceea ce nu este cazul, ca o fac doar demonstrativ, ca investitie in imagine, atragand caracterele slabe sau pe cei fara de caracter, sa dea declaratii de loialitate) vom fi pe viitor civili – ‘’beneficiari” ai unei pomeni de stat. Iar ceea ce dau unora in plus astazi vor recupera cu varf si indesat, dovada ca au introdus in noul lor limbaj juridic expresii gen ”reglementare”, ”regularizare”, etc. Iar cand punctul de pensie va scadea, vom canta “Hora Unirii’’, uitandu-ne de pe marginea santului la militarii activi detinatori ai fostelor noastre functii, care vor avea salarii NATO, in timp ce in locul nostru vor aparea ca ”rezervisti” generalii si coloneii inventati peste noapte (alde Ontanu, Talmaceanu, Diaconescu, etc.).

Luptam in continuare pentru restabilirea statutului nostru de militari in rezerva si a legilor noastre ocupationale 164/2001 si 179/2004 fara prorogarea carora nu este posibila revenirea la pensiile din decembrie. Si, in ciuda promisiunilor, nici nu intentioneaza sa o faca, devreme ce au dat drumul la al doilea val de decizii datate intre 31.12.2010 - 07.01.2011. Luptam in continuare pentru abrogarea OUG 1/2011, a Legii 119/2010 si, in interesul tuturor pensionarilor civili sau militari, a legilor staliniste ale genocidului si subminarii economiei nationale, care ne interzic tuturor dreptul la munca, la viata, la sanatate, la batranete linistita: 329/2009 si 263/2010.

Vom avertiza din nou Puterea sa respecte democratia constitutionala, manifestand in Capitala pe data de 1 martie a.c. Ne-am asigurat sprijinul opozitiei in ceea ce priveste abrogarea legilor mentionate si respingerea OUG 1/2011 ramanand deschisi si persoanelor din arcul Puterii pe tema dialogului in acest sens.

Pe data de 1 martie am solicitat sprijinul sindicatelor aliate, Federatiei sindicatelor si ONG-urilor pensionarilor civili.

In ceea ce priveste filialele SCMD, solicitam deplasarea spre Bucuresti a tuturor membrilor disponibili de la filialele care se pot incadra intr-un interval de afluire-defluire de 4,5 ore. Cheltuielile de deplasare vor fi suportate de catre SCMD. Rugam ca pana la 20.02.2011, BO ale Filialelor sa ne transmita numarul de participanti.

Pana la data desfasurarii mitingului, atragem atentia ca Puterea si-a activat toate dejectiile de presa, vizand prin cele mai bizare si dementiale scenarii, compromiterea liderilor si in special a avocatilor SCMD. Acestea sunt preluate rapid de “”napoleonii”” si infiltratii nostri, care le mesteca si le scuipa de pe marginea santului. Sa nu-i bagam in seama!...

In ceea ce priveste masurile extreme luate de betivii nationali, in situatia in care vreunul din membrii SCMD implicati in organizarea manifestatiei de la 1 martie, de la subsemnatul la gornist, pateste ceva, ii acuz de pe acum, anticipat, de incitare la omor calificat si crima cu premeditare.
Ori isi baga mintile in cap si respecta Constitutia, ori vom atrage atentia factorilor decizionali din UE si NATO ca au luat-o rau de tot pe urmele lui Ceausescu!

Honor et Patria! Vae victis!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. DOGARU MIRCEA