duminică, 20 martie 2011

Pana ne vine randul la instanta, pentru redobandirea drepturile, sa ne "delectam" putin cu d-l Colonel (r.) Ilie Bâtcă

Sergenţii

(după Vasile Alecsandri)

Pe drumul de costişă ce duce către NATO,

În gândul lui, sergentul zicea c-a-mbulinat-o,

De-o fi să sune goarna, să plece la război,

Că-i sunt dotaţi colegii, cu puşti, din doi în doi,

Aceşti pifani destoinici, mărşăluind cuminţi,

Precum, odinioară, părinţii de părinţi.

În salopete rupte, de să le plângi de milă,

Tanchiştii, trei la număr, târăsc de o şenilă

Ce-o descălţase tancul departe de cazarmă,

La nicio oră după ieşirea la alarmă,

Artileriştii-înjură în timp ce, la fălcele,

Se-nhamă, să urnească un tun din alea grele,

Din urmă, două MIG-uri tractate-s la teren,

Că-n rezervor, se pare, n-au strop de kerosen,

Pe fluviu, în amonte de Giurgiu, abia trec

Trei torpiloare trase spre NATO, la edec,

De marinarii care n-au mai ieşit în larg

De când avea şi stemă drapelul, pe catarg,

Fanfara, încropită dintr-un tambur major

Şi-un trompetist, dă semnul s-o ia mai la picior,

Căci, într-un punct strategic (ce doar pe hărţi există!),

Vrea premierul Oastea s-o treacă în revistă.

Apare premierul, semeţ ca un pandur,

Privind spre militarii de foame rupţi în cur

Şi inima în pieptu-i bătea, mai să i-l spargă,

Văzând pe Gabi Oprea pe o mârţoagă şargă

Şi mult se minunează şi nici că-i vine-a crede

Când stele, cu toptanul, pe umerii lui vede,

Cascheta-i era spartă, tunica descusută

Şi-avea mai scurţi nădragii cu douăşcinci la sută,

Lăsând în văzul lumii o gheată scâlciată,

Dar fruntea lui teşită părea încoronată

Cu străluciri de stele primite de pomană,

În scurta-i carieră, de-acest distins Izmană,

Căci bietul om, slab, palid, abia mai poate duce

Opt stele ce, pe umeri, ca soarele străluce.

Se miră Cabinetul, iar premierul, bravul,

Se-nclină la ministru (precum îi e năravul)

Şi-i zice cu blândeţe: „De unde vii, Găbiţă?”

„Vin tocmai de la Şefu`.” „Şi cum e dânsul? „Criţă.”

„Dar aste stele multe, cum, cine ţi le-a dat?”

„Chiar şeful dumitale, doar nu le-oi fi furat.”

„Şi pentru care fapte?” „Ştiu eu... Cică drept plată

Că am trădat partidul, dar asta prima dată,

Şi am venit la dânsul, cu trădători, cu tot.”

„Dar ce rang ai, Găbiţă?” „Am rang de... mafiot!”

... Discursul de rigoare sfârşindu-l, premierul

Dă încă o dovadă că nu-i lipseşte flerul,

Făcând el spre miniştri un semn cât mai discret,

De-o parte-i şi de alta, întregul Cabinet

Zâmbeşte, la comandă, şi dau toţi cu piciorul

În Oastea umilită, precum întreg poporul...

Peneş cu arcanul

Pentru conformitate,

Colonel (r.) Ilie Bâtcă

marți, 15 martie 2011

Scrisoare deschisă către preşedintele Traian Băsescu
C.T.Popescu

Domnule Băsescu, te-am privit şi voi continua să te privesc cu statornică scârbă. Însă, dincolo de scârba mea, un concurs de împrejurări care conţine prostia unora, ticăloşia altora şi indiferenţa celor mai mulţi a făcut să devii preşedinte al ţării mele. Nu m-am aşteptat nicio clipă ca, ajuns în această demnitate, să poţi deveni altceva decât eşti, dar am vrut să sper că măcar vei încerca să pari. Mă felicit că nu am investit prea mult în această speranţă. Ex nihilo nihil. Dispreţul pe care ţi-l port e lesne de argumentat: reprezinţi suma a tot ce are mai detestabil poporul român. Fără a avea măcar una din însuşirile admirabile ale acestui popor.


Vreme de şase ani am trăit o neîncetată stupoare, colorată când şi când cu indignări sterile ori revărsări gastrice provocate de conduita ta.

Vreme de şase ani, mulţi dintre noi am încetat să fim doar cetăţeni ai acestei ţări şi am devenit victime ale tulburărilor tale de personalitate, ale crizelor tale de nervi, ale sevrajelor tale, ale revărsărilor tale de ură, ale ticăloşiei tale, ale incompetenţei tale.
Nu ştiu dacă în istoria modernă există şef de stat care să fi insultat atât de mulţi dintre propriii cetăţeni, cu atâta nesimţită uşurinţă. Observi că nu folosesc pluralul politeţii. Pentru că tu însuţi, în dialogul cu ceilalţi, ai răul obicei de a nu-l folosi. Şi voi refuza să îl folosesc doar formal, demonstrativ, numai pentru a vădi că sunt mai bine crescut decât tine.


Vremea convenţiilor şi demonstraţiilor de tipul acesta a trecut. Am privit cu îngrijorare, în aceşti şase ani, obsesia ta maladivă pentru puterea absolută. Au fost concetăţeni de ai mei care au crezut că poate ţi se cuvine, că poate, atunci când o vei avea, vei face din ea instrumentul schimbării în bine al ţării.

Se înşelau. Ai folosit puterea doar pentru a revărsa urâţenia dinlăuntru-ţi asupra noastră, a tuturor. Iar ţara e astăzi mai schimonosită ca niciodată. Sărăcită, desfigurată, doar un contur înlăuntrul căruia cei mai mulţi sunt prinşi ca într-o capcană, prizonieri ai unui rău destin. Precum în cel mai întunecat fanariotism, ai folosit demnităţile publice ori resursele statului pentru a-ţi căftăni apropiaţii, pe cei care ţi se închinau cu ipocrită smerenie, într-un detestabil qui pro quo. Astfel au ajuns cele mai multe demnităţi ale statului să fie ocupate de incompetenţi, imbecili şi neamuri proaste, personaje lipsite de orice merit, dar cu prea-plin de obedienţă faţă de tine, despotul. Şi când ţara e rânduită după legea aceasta, nu e de mirare că astăzi am ajuns la această mizerie, promiscuitate şi decădere a instituţiilor.


Ţi-ai făcut din minciună un crez politic. Şi unii găsesc asta scuzabil. Peste cei care au îndrăznit să spună altfel decât crezi tu că se cuvine spus ai revărsat diluvii de ură. Ai inventat categorii generice peste care să îţi reverşi ura şi insultele primitive. 322, moguli, tonomate, reprezentau categorii încăpătoare în care mizeria ta să poată fi eficient distribuită. Toţi cei care nu acceptau fanariotul qui pro quo erau detestabili, maculabili, expulzabili. Rar mi-a fost dat să văd atât risipă de resurse (ale statului, ale instituţiilor publice ori ale unor dubioase instituţii private) menită unui singur scop: împroşcatul cu mizerie.

Au fost şase ani urâţi. Iar rezultatul lor e reaua stare de azi a ţării. Prea mult şi prea des am vorbit despre toate cele care au fost pentru a le mai repeta acum. Altul e motivul pentru care scriu astăzi.


Afirmi, domnule Băsescu, fără să roşeşti, cu o nesimţire prietenă cu iresponsabilitate, că ţara mea e o ţară de mâna a doua. Iar când îndrăzneşti să spui aşa ceva vremea pamfletelor şi a indignărilor din laringe a trecut. O ţară care cere bani cu împrumut, o ţară care nu poate plăti pensiile este o ţară de mâna a doua - spui tu cu o nesimţire care sfidează orice stupoare. Nu ţara a cerut bani cu împrumut, domnule Băsescu, ci tu. Împotriva tuturor acelor voci care se opuneau acestui demers. Nu suntem toţi amnezici şi încă ne amintim cum predicai nevoia acelui credit de la FMI, deşi nu puţini erau cei care strigau că e o cale greşită. Şi i-ai potopit cu insulte. Aşa cum ştii să faci. Ai susţinut acel credit nu pentru că ţara avea nevoie de el, ci pentru că tu, deprins cu logica licuricească, ai încercat să cumperi bunăvoinţa unor stăpâni pe care noi nu-i vedem. Şi ai fost gata să plăteşti acea bunăvoinţă cu sărăcirea, umilirea şi nenorocirea noastră a tuturor. Iar dacă ţara nu poate plăti pensiile este pentru că tu ai adus-o aici. Nu mogulii, nu tonomatele, nu noi. Noi doar trudim, îndurăm şi plătim biruri.


Nici nu ar trebui să mai spun lucrurile acestea. Sunt deja ştiute. Şi nu ar trebui să accept logica rudimentară după care funcţionezi, aceea care măsoară demnitatea, înălţimea ori măreţia după grosimea pungii. Doar judecând cu maţul poţi ajunge să spui despre ţara mea că este o ţară de mâna a doua. Iar dacă punga ţării nu e azi îndeajuns de plină pentru gustul tău, asta nu se întâmplă pentru că eu şi cei asemeni mie nu trudim îndeajuns pentru a o umple, ci pentru că tu şi cei din jurul tău sunteţi prea hămesiţi, prea nesimţiţi şi prea necinstiţi pentru a şti să o chivernisiţi.

Dar ţara asta încă are bani să îşi plătească preşedintele şi imbecilii deveniţi miniştri, are bani să îşi plătească nulităţile devenite europarlamentari, are bani să te trimită la reuniuni internaţionale unde să ne umileşti pe toţi respirând dispreţul cu care eşti tratat de ceilalţi, are bani pentru a plăti pentru capriciile neroade ale favoritei tale, are bani pentru a îngrăşa guşile lăudătorilor şi numeroşilor tăi servitori. Are încă bani din care să plătească sinecuri pentru cei care ştiu să îşi manifeste îneajuns de zgomotos şi fără ruşine obedienţa faţă de tine.Are bani să îmbogăţească afacerişti suspecţi, dar cunoscători ai conturilor de partid. Să ierţi, atunci, biata ţara dacă nu mai are îndeajuns pentru a plăti şi pensiile acelea.


În aceeaşi zi când eu scriam: Pentru că eu nu accept că România e o ţară de mâna a doua în UE. Nici că eu aş fi un cetăţean de măna a doua. Dar admit că avem politicieni de mâna a şaişpea. Mai pe seară, preşedintele României spunea că ţara mea este o ţară de mâna a doua. Iar asta nu mai poate fi îngăduit. Pentru aşa ceva nu mai este de ajuns să ne revoltăm pamfletar, să respirăm vocalele indignării la televizor ori să risipim cerneala stupefacţiei în gazete.

Atunci când mizeria ta nu mai încape în hârdăul categoriilor generice şi nu se mai revarsă doar asupra tonomatelor, parlamentarilor, mogulilor, ci asupra ţării înseşi, atunci e vremea să fii trimis definitiv acolo unde îţi e locul. Atunci când, nu are rost să ne mai ascundem după cuvinte, îţi îndemni cetăţenii să îşi părăsească ţara, tu trebuie să pleci, nu ei. E timpul!
Asta e tot ce am avut să îţi spun, domnule Băsescu. Aşa cum ţi-am promis, îţi sunt pe mai departe dator cu întreg dispreţul. Şi îţi promit că mă voi achita de această obligaţie. Dar vreau că de acum să te dispreţuiesc ca pe un ticălos oarecare şi nu ca pe preşedintele ţării mele. Du-te!


Rândurile care urmează nu îţi mai sunt adresate, deşi te privesc. Vreau să sper că prieteni şi neprieteni din blogosferă mi se vor alătura. Pentru că este o limită care nu trebuie trecută. Şi aşa, prea multă vreme, prea multe am îngăduit. Şi mai vreau să sper că, mai ales, politicieni, cu şi fără blog, vor prelua revolta mea şi îi vor da cuvenită îndreptare. Acelor politicieni le cer, neîntârziat, iniţierea procedurii de suspendare a lui Traian Băsescu. Dincolo de meschinăria calculului politic de conjunctură, dincolo de laşitatea cu care ne-au obişnuit, dincolo de indolenţa pe care le-am tolerat-o. Sau puteţi cu toţii tăcea, prudent, vascularizaţi de precauţia pe care o putem numi şi laşitate. Şi atunci am să-i cer scuze lui Traian Băsescu. Şi am să admit că trăiesc într-o ţară de mâna a doua.

joi, 10 martie 2011

Despre "Cazul Necolaiciuc" şi Traian Băsescu

Materiale de la cititori:

Fostul director al SNCFR Mihai Necolaiciuc, condamnat pentru corupţie în România, va fi extrădat din SUA. Aşa susţin surse judiciare, care mai amintesc de faptul că acesta ar putea fi adus în ţară în cursul acestei luni. Necolaiciuc e în custodia autorităţilor americane din iunie 2009. El a fost dat în urmărire pentru fraudă financiară, de pe vremea cînd era în subordinea lui Traian Băsescu, pe atunci ministru al Transporturilor. Relaţiile de prietenie şi, mai apoi, de cumetrie dintre Necolaicuc şi Băsescu sînt cunoscute. Necolaiciuc a fost arestat pe 18 iunie 2009, de agenţi federali americani, în West Palm Beach, Florida, dar nu pentru acuzaţiile care i se aduc în România, ci pe motiv de încălcare a legilor imigraţiei. Fostul director CFR e acuzat oficial de un prejudiciu total de 111 milioane dolari în 16 Dosare Penale.Necolaiciuc, un verişor de-al soţiei lui Traian Băsescu, Maria, a fost adus la conducerea CFR Iaşi de actualul preşedinte, pe vremea cînd acesta conducea Transporturile. Mai apoi, tot la sugestia lui Băsescu, ministrul de atunci, Anca Boagiu (PDL), l-a uns pe acelaşi Necolaiciuc în fotoliul de director general al CFR. Atunci cînd Justiţia a descoperit infracţiunile şi abuzurile comise de Necolaiciuc, printre care „îmbogăţirea“ unui alt apropiat al preşedintelui – Dimitru Bucşaru, patronul Unirii Urziceni, abonat la contractele cu CFR – , directorul s-a facut nevăzut, fugind peste graniţă. În ultimii ani, acesta trăia în huzur, deţinînd 2 apartamente de 400.000 de dolari din City Place Tower – Florida. După arestarea lui Necolaiciuc în SUA, chestorul Dan Valentin Fătuloiu, pe atunci ataşat la Ambasada României din Washington, a făcut demersurile necesare ca Necolaiciuc să nu tulbere apele pe Dîmboviţa înaintea campaniei electorale. Este de dedus faptul că, dacă şi-ar fi „dat drumul la gură“, Băsescu ar fi avut de suferit din punctul de vedere al imaginii. Pentru „meritele“ sale, Fătuloiu a fost adus de ministrul de Interne de Vasile Blaga şi cocoţat în fotoliul de secretar de Stat. Prejudiciul cauzat de Necolaiciuc Statului Român se cifrează la 500 de milioane de euro. Acum nu mai sînt la Putere în MAI nici Blaga, nici Fătuloiu, dar să poată fostul apropiat din PDL, acum duşman de moarte al preşedintelui, să-l aducă, cu de la sine putere, pe Necolaiciuc în România în faţa instanţelor? L-am bănui pe Blaga de o putere (încă) prea mare în MAI, după ce a fost debarcat? Ca atare, este destul de bizar cum, într-o Românie patronată de Traian Băsescu, ar fi posibil ca Necolaicuc să fie extrădat tocmai acum. Dimpotrivă, se spune că şi extrădarea acestuia va avea aceeaşi soartă ca şi cea a lui Nicolae Popa, adică se va amîna la infinit. Cine ar putea fi forţa din umbră care să-l aducă pe Necolaiciuc în România peste capul lui Băsescu? Patriciu? Voiculescu? Vântu? Vom vedea.....

(....) Seful statului a uitat însa ca exact acest lucru l-a facut chiar el, pe vremea când era ministru al transporturilor în guvernarea C.D.R. Recentul scandal mediatic, avându-l ca protagonist, din nou, pe fostul director general al Companiei Nationale de Cai Ferate “C.F.R.”- S.A., Mihai Necolaiciuc, acum urmarit international prin Interpol, pentru delapidarea sumei de 700 milioane de euro, ne readuce în memorie cam ce s-a întâmplat în economia româneasca dupa 1990.Pentru cei care nu cunosc, am sa fac o succinta rememorare, referitor la un sector vital al economiei. În 1998, Guvernul Radu Vasile, avându-l ca ministru al transporturilor pe Traian Basescu, a emis Ordonanta de urgenta nr.12/1998 privind transporturile pe caile ferate române si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Române, prin care aceasta era divizata în 5 societati distincte, fiecare cu statut propriu, toate cu capital majoritar al statului.
În ciuda tuturor reactiilor negative ale salariatilor, a specialistilor în calea ferata, ca o asemenea divizare nu prevestea nimic bun, ci, dimpotriva, conducea la risipirea unor resurse financiare prin plati inutile de T.V.A., emiteri de facturi între cele 5 societati, cresterea aberanta a personalului administrativ, conducerea ministerului de atunci, n-a ascultat de nimeni si a pornit la divizarea si apoi la atomizarea a tot ce functioneaza de mai bine de 100 de ani în calea ferata (actualmente fiinteaza mai mult de 50 de societati desprinse din structura S.N.C.F.R.). Acum, dupa circa 9 ani, observând uriasele sume de la buget consumate anual de respectivele societati si starea falimentara în care se zbat societatile desprinse, stai si te întrebi, cui a servit aceasta farâmitare?Analizând scandalurile aparute, apare motivatia dezmembrarii: Companiile sau societatile au statut propriu, sefii lor fiind numiti de ministrii de resort.
Societatile si Compania C.N. C.F.R. S.A., în statutul propriu si-au prevazut ca gestioneaza pe întreaga tara, si nu numai în domeniul lor, Regionalele C.F.R. cu sucursalele lor, neavând nici un atribut.Daca ne referim la C.N. C.F.R. S.A., unde director general a fost numit Mihai Necolaiciuc, de catre ministrul de atunci Traian Basescu, aceasta gestiona anual valori uriase, de ordinul a sute de milioane de euro (a se vedea ca numai 1 km. de cale ferata refactionat costa câteva milioane de euro, neluând în consideratie reparatiile la poduri, la linii, la instalatii, e.t.c.)Sistemul era astfel creat prin statut, ca, desi anual era aprobat un buget de venituri si cheltuieli, acesta niciodata nu era respectat. Pe sumele uriase puse în joc, licitatiile erau adjudecate de cine trebuia. “Ele se faceau centralizat, la Bucuresti, de catre cei care conduceau compania sau societatile.Evident ca pentru decontarea lucrarilor, decizia de decontare se lua tot acolo. Cum lucrarile erau de valori uriase, ele nu se încadrau în buget, urmând ca ulterior sa se constituie o lista de asteptari, cu sansa de a-si primi bani, doar acele firme care cotizau!?
Începând cu anul 1998, Societatea de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF) S.A., a fost prejudiciata cu peste 30 de milioane de euro. O parte a patrimoniului ei a fost vândut la fier vechi la a douazecea parte din pretul adevarat, în timp ce o alta parte a fost vânduta ca fier vechi, desi în realitate era recuperabil, lucru si facut de catre cumparatori. Si în toata aceasta perioada, actualul sef al statului, cel care astazi se lupta cu asa-zisele grupuri de interese, nu a schitat nici un gest pentru a stopa acest jaf!



...Dar despre jaful de la Complexul Astoria din Snagov, unde pentru o lumânare s-a platit 510 lei, iar o simpla pilota de pat a costat 12000 lei, nu are nimeni, nimic de spus?Tot în perioada când Traian Basescu era ministru al transporturilor, în 1999, S.A.A.F. a pierdut un contract cu Iranul, în urma caruia a rezultat un prejudiciu de trei milioane de dolari!?Ca presedinte al Consiliului de Administratie al C.N. C.F.R. S.A., Mihai Necolaiciuc (deoarece, evident membrii consiliului erau doar de decor si doar clienti politici), repet numit pe vremea când ministru al transporturilor era Traian Basescu, si mentinut si dupa schimbarea Guvernului în anul 2000 de ministrul Miron Mitrea (!?) si depistat abia de O.L.A.F., organism al Uniunii Europene, si nicidecum de Corpul de Control al Ministerului, de Curtea de Conturi, etc, etc, si-a putut atinge scopurile cu brio!?....

Desi statul român a fost prejudiciat grosolan, procurorii doamnei Monica Macovei nu au tras pe nimeni la raspundere, fiindca daca s-ar fi declansat o ancheta, printre persoanele care ar fi trebuit sa dea cu subsemnatul ar fi fost si Traian Basescu!?Culmea este ca acum, Necolaiciuc vrea sa se destainue, ca ar fi fost victima unor aranjamente politice. Are si el putintica dreptate, fiindca permanent a fost mâna în mâna cu oameni de afaceri care graviteaza în jurul Partidului Democrat! Nu este de mirare ca Politia, condusa de democratul Vasile Blaga, nu a fost în stare sa-l gaseasca si sa-l aduca în tara? Tocmai de aceea ar trebui lasat sa vina si sa spuna!Dar întrebarea retorica este: Oare cei care au creat acest sistem diabolic si l-au mentinut, n-au nici o vina?


La câteva ore dupa ce a fost suspendat din functia de presedinte al României, Traian Basescu a lansat un atac dur la adresa parlamentarilor, declarând ca acestia elaboreaza legi pentru infractori. Seful statului a uitat însa ca exact acest lucru l-a facut chiar el, pe vremea când era ministru al transporturilor în guvernarea C.D.R.
Arhicunoscutul scandal mediatic, avându-l ca protagonist, pe fostul director general al Companiei Nationale de Cai Ferate “C.F.R.”- S.A., Mihai Necolaiciuc, acum urmarit international prin Interpol, pentru delapidarea sumei de 700 milioane de euro, ne readuce în memorie cam ce s-a întâmplat în economia româneasca dupa 1990.
Pentru cei care nu cunosc, am sa fac o succinta rememorare, referitor la un sector vital al economiei.
În 1998, Guvernul Radu Vasile, avându-l ca ministru al transporturilor pe Traian Basescu, a emis Ordonanta de urgenta nr.12/1998 privind transporturile pe caile ferate române si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Române, prin care aceasta era divizata în 5 societati distincte, fiecare cu statut propriu, toate cu capital majoritar al statului.
În ciuda tuturor reactiilor negative ale salariatilor, a specialistilor în calea ferata, ca o asemenea divizare nu prevestea nimic bun, ci, dimpotriva, conducea la risipirea unor resurse financiare prin plati inutile de T.V.A., emiteri de facturi între cele 5 societati, cresterea aberanta a personalului administrativ, conducerea ministerului de atunci, n-a ascultat de nimeni si a pornit la divizarea si apoi la atomizarea a tot ce functioneaza de mai bine de 100 de ani în calea ferata (actualmente fiinteaza mai mult de 50 de societati desprinse din structura S.N.C.F.R.). Acum, dupa circa 9 ani, observând uriasele sume de la buget consumate anual de respectivele societati si starea falimentara în care se zbat societatile desprinse, stai si te întrebi, cui a servit aceasta farâmitare?
Analizând scandalurile aparute, apare motivatia dezmembrarii:
Companiile sau societatile au statut propriu, sefii lor fiind numiti de ministrii de resort.
Societatile si Compania C.N. C.F.R. S.A., în statutul propriu si-au prevazut ca gestioneaza pe întreaga tara, si nu numai în domeniul lor, Regionalele C.F.R. cu sucursalele lor, neavând nici un atribut.
Daca ne referim la C.N. C.F.R. S.A., unde director general a fost numit Mihai Necolaiciuc, de catre ministrul de atunci Traian Basescu, aceasta gestiona anual valori uriase, de ordinul a sute de milioane de euro (a se vedea ca numai 1 km. de cale ferata refactionat costa câteva milioane de euro, neluând în consideratie reparatiile la poduri, la linii, la instalatii, e.t.c.)
Sistemul era astfel creat prin statut, ca, desi anual era aprobat un buget de venituri si cheltuieli, acesta niciodata nu era respectat. Pe sumele uriase puse în joc, licitatiile erau adjudecate de cine trebuia. “Ele se faceau centralizat, la Bucuresti, de catre cei care conduceau compania sau societatile.
Evident ca pentru decontarea lucrarilor, decizia de decontare se lua tot acolo. Cum lucrarile erau de valori uriase, ele nu se încadrau în buget, urmând ca ulterior sa se constituie o lista de asteptari, cu sansa de a-si primi bani, doar acele firme care cotizau!?
Începând cu anul 1998, Societatea de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF) S.A., a fost prejudiciata cu peste 30 de milioane de euro. O parte a patrimoniului ei a fost vândut la fier vechi la a douazecea parte din pretul adevarat, în timp ce o alta parte a fost vânduta ca fier vechi, desi în realitate era recuperabil, lucru si facut de catre cumparatori. Si în toata aceasta perioada, actualul sef al statului, cel care astazi se lupta cu asa-zisele grupuri de interese, nu a schitat nici un gest pentru a stopa acest jaf!
Dar despre jaful de la Complexul Astoria din Snagov, unde pentru o lumânare s-a platit 510 lei, iar o simpla pilota de pat a costat 12000 lei, nu are nimeni, nimic de spus?
Tot în perioada când Traian Basescu era ministru al transporturilor, în 1999, S.A.A.F. a pierdut un contract cu Iranul, în urma caruia a rezultat un prejudiciu de trei milioane de dolari!?
Ca presedinte al Consiliului de Administratie al C.N. C.F.R. S.A., Mihai Necolaiciuc (deoarece, evident membrii consiliului erau doar de decor si doar clienti politici), repet numit pe vremea când ministru al transporturilor era Traian Basescu, si mentinut si dupa schimbarea Guvernului în anul 2000 de ministrul Miron Mitrea (!?) si depistat abia de O.L.A.F., organism al Uniunii Europene, si nicidecum de Corpul de Control al Ministerului, de Curtea de Conturi, etc, etc, si-a putut atinge scopurile cu brio!? Desi statul român a fost prejudiciat grosolan, procurorii doamnei Monica Macovei nu au tras pe nimeni la raspundere, fiindca daca s-ar fi declansat o ancheta, printre persoanele care ar fi trebuit sa dea cu subsemnatul ar fi fost si Traian Basescu!?
Culmea este ca acum, Necolaiciuc vrea sa se destainue, ca ar fi fost victima unor aranjamente politice. Are si el putintica dreptate, fiindca permanent a fost mâna în mâna cu oameni de afaceri care graviteaza în jurul Partidului Democrat! Nu este de mirare ca Politia, condusa de democratul Vasile Blaga, nu a fost în stare sa-l gaseasca si sa-l aduca în tara? Tocmai de aceea ar trebui lasat sa vina si sa spuna!
Dar întrebarea retorica este: Oare cei care au creat acest sistem diabolic si l-au mentinut, n-au nici o vina? Neprihanitul domn Traian Basescu nu are nimic pe caciula?

Exista un raport special întocmit despre corupţia la nivel înalt. Un grup restrâns de ofiţeri SRI a redactat un raport despre corupţia şi infracţiunile comise de demnitari ai statului, de înalţi funcţionari, de parlamentari şi politicieni. Acest raport nu a fost prezentat şi discutat în şedinţa de bilanţ, având caracter secret. Cu siguranţă că el a ajuns însă pe masa directorului general al SRI şi mai departe, la preşedintele României. Nu există nici un dubiu că Traian Băsescu deţine acest raport şi rapoarte similare din anii precedenţi. Astfel, şeful statului cunoaşte în detaliu date despre activitatea "economică", adică despre corupţia la nivel înalt. Dar fără a întreprinde decât campanii destinate impresionării publicului şi sperierii plevuştii din contrabandă. Ce ne mai spune acest raport? Că şeful statului deţine o cantitate enormă de informaţie profesională despre fraudă şi corupţie. Aşa cum la Cotroceni au fost transferate de la SRI fondurile de documente privitoare la activitatea acoperită a unor politicieni şi parlamentari, colaborările unora cu Securitatea sau cu instituţii străine, la fel, Preşedinţia şi-a făcut o bancă de date despre corupţie şi infracţiune pe care o foloseşte doar pentru studiu. Foarte rar şi pentru măsuri punctuale şi mult mai des pentru compromiterea sau neutralizarea unor adversari. Datele furnizate de aceste rapoarte SRI despre corupţia la nivel înalt, păstrate cu atâta sfinţenie pentru uzul preşedintelui României, deschid poarta spre şantajarea unor parlamentari, politicieni şi înalţi funcţionari ai statului.

Cu alte cuvinte, preşedintele României ştie tot despre apropiaţii, subordonaţii şi adversarii săi. Chiar şi informaţiile despre corupţie şi criminalitatea economico-financiară la nivel înalt au la Bucureşti valoarea unei mine de aur. Nu se ştie niciodată la ce şi împotriva cui ar putea fi folosite. Desigur, nu pentru combaterea fenomenului.

miercuri, 9 martie 2011

COMUNICATUL nr.6 din 09.03.2011

Pentru cei care nu au primit decizii de recalculare a pensiei, pot formula:
1 - plângere penală, după modelul alăturat;
2 - cerere către casa de pensii sectorială în care se solicită care este temeiul legal în baza căruia s-a diminuat pensia aferentă lunii ianuarie 2011 și de ce s-a procedat la reducerea pensiei, fără existența unui act administrativ în acest sens. Se anexează copii de pe: taloanele de pensii din luna decembrie 2010 și luna ianuarie 2011; extrasul de cont de la unitatea bancară.

DOMNULE PRIM PROCUROR


Subsemnatul ……………. domiciliat în ………… pensionar S.R.I., vă aduc la cunoştinţă următoarele:
- m-am pensionat la data de …………… de la unitatea …………… conform Deciziei nr. ........... din ..................... eliberată de ................;
- până în luna decembrie 2010 inclusiv, am primit o pensie lunară în cuantum de ........ (brut/net);
- din luna ianuarie 2011 mi s-a redus ilegal pensia de la .......... la ………… (brut/net), fără nici un document (act) care să justifice această măsură;
- deşi prin Decizia nr. 38/07.01.2011 a Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie s-a dispus a nu se recalcula pensiile militare conform H.G. nr. 735/2010, unitatea în cauză a procedat la reducerea pensiei mele în mod abuziv, fiindu-mi astfel încălcate drepturile legale şi interesele legitime.

Faţă de cele mai sus arătate, solicit identificarea şi cercetarea penală a funcţionarilor publici vinovaţi de diminuarea ilegală a pensiei mele legal cuvenită, pentru comiterea infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor, prevăzută de art. 246 din Codul penal, constând în aceea că, încălcând cu bună ştiinţă atribuţiile de serviciu şi dispoziţiile legale în materie, mi-a fost redusă pensia şi mi s-a adus un prejudiciu material şi moral injust în valoare de ............... (cât apreciază fiecare).
Pentru pagubele pricinuite, urmează a-mi formula pretenţiile ulterior (până la primul termen al instanţei).
În dovedirea faptelor pe care le reclam, înţeleg să mă folosesc de următoarele înscrisuri pe care le anexez în xerocopie:
- Talon de pensie din decembrie 2010;
- Talon de pensie din ianuarie 2011;
- Copie plic de primire a talonului din 2011;
- (alte acte – la aprecierea fiecăruia)……………..

Semnătura

Data


Domnului prim procuror al

PARCHETULUI DE PE LÂNGĂ CURTEA DE APEL BUCUREŞTI

luni, 7 martie 2011

07.03.2011

Comunicat foarte important, in avanpremiera la procesul verbal al sedintei Comitetului Director din 07.03.2011

In seara zilei de 07.03.2011, Comitetul Director, coordonatorii si reprezentantii Departamentelor SCMD au dezbatut o serie de probleme de natura organizatorica, juridica, economica si de imagine, care urmeaza a fi publicate. Data fiind urgenta evenimentelor, va facem, pentru moment, cunoscute deciziile Comitetului Director in privinta manifestarilor de protest din perioada urmatoare:

  1. Miercuri, 09.03.2011, se va vota in plenul Senatului OUG 1/2011. Comitetul Director a hotarat ca 40 de membri SCMD sa asiste la dezbateri.
  2. In urmatoarele doua saptamani se va discuta in comisiile Camerei Deputatilor OUG 1/2011 si se va vota in aceeasi Camera amendamentul privind abrogarea Cap. IV /Legea 329/2009. Pe data de 16.03.2011, se va vota, in plenul Camerelor reunite, motiunea de cenzura impotriva Guvernului care isi asuma raspunderea pe Codul muncii.
SCMD va avea reprezentanti atat la discutiile din comisii, cat si la plen, daca se va permite accesul (din informatiile noastre se va permite accesul doar presei acreditate).

  1. Conform Ordinului 17/10.02.2011 (primit direct de la Presedintie) al Sefului Statului Major General, in data de 15.03.2011, activitatea de revizuire a tuturor categoriilor de pensii militare va fi incheiata, ca si transformarea definitiva a tuturor categoriilor de militari in rezerva si in retragere in civili (“”beneficiari””).

SCMD SPUNE UN NU HOTARAT PIERDERII DE CATRE REZERVISTI A STATUTULUI DE MILITAR! UN NU HOTARAT REVIZUIRII PENSIILOR (ADICA PIERDERII A CEEA CE AM OBTINUT PENTRU LUNILE IANUARIE-MARTIE), UN NU RASPICAT OUG 1/2011, PRIVARII NOASTRE DE DREPTUL LA MUNCA, IN BAZA LEGII 329/2009 SI 263/2010, UN NU HOTARAT NOULUI COD AL MUNCII SI PRACTICII GUVERNULUI DE INCALCARE TENACE A CONSTITUTIEI, HOTARARILOR JUDECATORESTI SI LEGISLATIEI EUROPENE, PRIN ASUMAREA RASPUNDERII!

In baza ultimatumului dat Guvernului pe 01.03.2011 si tinand cont de miza jocului politic din zilele de 15 si 16 martie a.c., joc indreptat impotriva tuturor categoriilor de cetateni, dar mai ales impotriva rezervistilor, SCMD va picheta in zilele de 14, 15 si 16.03.2011 intrarea la Camera Deputatilor dinspre Parcul Izvor. Numai cu filialele din Bucuresti si eventualii aliati!
In ceea ce priveste filialele din teritoriu, rugamintea Comitetului Director catre Birourile Operative ale acestora este sa se ia de urgenta masura exercitarii de presiuni asupra deputatilor si senatorilor, indeosebi din arcul puterii (PDL, UDMR, UNPR si minoritati) in zilele de vineri, sambata si duminica (11-13.03.a.c). In perioada 14-16, rugamintea este sa se sprijine toate manifestarile antiguvernamentale organizate, indifent de cine, in localitatile de resedinta.
Pentru cei care nu inteleg de ce luptam, raspunsul este: pentru ca ni se fura gradul, adica statutul de militar si, din nou, pensia. Pentru ca ni s-a furat si vrem sa ne recuperam dreptul legitim la munca, pentru ca militarilor care ies la pensie si ni se alatura in aceste zile li s-a rapit si dreptul la salarii compensatorii si dreptul la pensie! Pentru ca toate cadrele militare active din MAI sunt terorizate si supuse santajului si bunului plac in acest moment, in perspectiva disponibilizarii a 18.000 dintre ei. Pentru ca militarilor angajati pe baza de contract li s-au rapit din nou, toate drepturile, prin Legea 263/2010! Pentru ca ni s-au rapit onoarea si demnitatea!
Celor care nu inteleg nici de data asta, le uram sa aiba parte, in continuare, de grade si decoratii, puse pe umar ori inmanate de fruntasul Ontanu sau de ospatarul Igas! Daca, in sfarsit, au inteles, ii asteptam alaturi de noi!

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

Traian Băsescu ştie tot

Toată agitaţia de pe micul ecran vine şi de la sentimentul inutilităţii. Dovezile zdrobitoare, mărturisirile şi autodenunţurile nu schimbă nimic. Câte un căţel de-al politicienilor mai cade în laţ. De obicei, este scăpat pe uşa din dos şi trimis să se liniştească undeva în provincie, departe de camerele de luat vederi. Nu se mişcă mare lucru pentru că toată corupţia are la bază structuri şi decidenţi din sistemul politic. Se strâng bani pentru campania electorală, adică pentru cumpărarea de voturi. Cum să fie arestaţi cei care coordonează operaţiunea, câtă vreme infracţiunile lor sunt doar nişte sarcini primite de sus? Cine stoarce mai mult este mai util puterii şi mai abitir protejat! În caz de victorie în alegeri, va fi şi mai mult recompensat.

Serialul nostru despre contrabanda cu produse petroliere ne arată foarte clar un lucru. Că toată corupţia din vămi şi, mai ales, contrabanda cu produse petroliere şi cu ţigări sunt coordonate de sus. Nici cea cu legume şi fructe sau cu alcool nu este la îndemâna oricui. În aceste zile, o unitate specială din SRI, profilată pe investigarea criminalităţii economico-financiare, a avut aşa-numitul bilanţ pe 2010. Câteva sute de ofiţeri, analişti şi agenţi au monitorizat cazuri şi infracţiuni, grupuri organizate din criminalitatea economică. Ba au întocmit şi un raport despre criminalitatea la nivel înalt. Din discuţiile purtate au rezultat câteva lucruri. În 2010 au fost urmărite şi investigate mii de cazuri şi au fost trimise autorităţilor statului aproximativ 1.000 de rapoarte despre fapte de corupţie, încălcări grave ale legislaţiei şi sustrageri organizate de la plata taxelor. Măsuri? Câteva, ca să nu zicem nici una. Pe baza unor statistici şi folosind formule matematice, ofiţerii SRI au stabilit că încă aproximativ 35% din PIB se mai derulează la negru. Şi că economia subterană se ridică la 40 miliarde de euro. Mai mult, ofiţeri specializaţi în supravegherea infracţiunilor economice ne-au dat detalii şi despre felul în care funcţionează anumiţi jucători din economie. De exemplu, PETROM. În ciuda crizei din România, OMV-PETROM n-a acordat nici un dividend dintre cele cuvenite statului român pentru procentele sale. Mai mult, PETROM a început să foreze şi în arealul rezervelor strategice ale României. Şi nici n-a livrat mare lucru din miliardul de metri cubi de gaz natural, prevăzut pentru fiecare an. Majorarea cuantumului de recondiţionare a terenurilor afectate la 400 de milioane de euro (de la 20, cât prevedea contractul iniţial) rămâne în continuare un subiect delicat.

Am lăsat la urmă raportul special întocmit despre corupţia la nivel înalt. Un grup restrâns de ofiţeri SRI a redactat un raport despre corupţia şi infracţiunile comise de demnitari ai statului, de înalţi funcţionari, de parlamentari şi politicieni. Acest raport nu a fost prezentat şi discutat în şedinţa de bilanţ, având caracter secret. Cu siguranţă că el a ajuns însă pe masa directorului general al SRI şi mai departe, la preşedintele României. Nu există nici un dubiu că Traian Băsescu deţine acest raport şi rapoarte similare din anii precedenţi. Astfel, şeful statului cunoaşte în detaliu date despre activitatea "economică", adică despre corupţia la nivel înalt. Dar fără a întreprinde decât campanii destinate impresionării publicului şi sperierii plevuştii din contrabandă. Ce ne mai spune acest raport? Că şeful statului deţine o cantitate enormă de informaţie profesională despre fraudă şi corupţie. Aşa cum la Cotroceni au fost transferate de la SRI fondurile de documente privitoare la activitatea acoperită a unor politicieni şi parlamentari, colaborările unora cu Securitatea sau cu instituţii străine, la fel, Preşedinţia şi-a făcut o bancă de date despre corupţie şi infracţiune pe care o foloseşte doar pentru studiu. Foarte rar şi pentru măsuri punctuale şi mult mai des pentru compromiterea sau neutralizarea unor adversari. Datele furnizate de aceste rapoarte SRI despre corupţia la nivel înalt, păstrate cu atâta sfinţenie pentru uzul preşedintelui României, deschid poarta spre şantajarea unor parlamentari, politicieni şi înalţi funcţionari ai statului.

Cu alte cuvinte, preşedintele României ştie tot despre apropiaţii, subordonaţii şi adversarii săi. Chiar şi informaţiile despre corupţie şi criminalitatea economico-financiară la nivel înalt au la Bucureşti valoarea unei mine de aur. Nu se ştie niciodată la ce şi împotriva cui ar putea fi folosite. Desigur, nu pentru combaterea fenomenului.

duminică, 6 martie 2011

Ucraina atenteaza la Putna


Viorel Patrichi: Ucraina vrea să ne ia şi Putna

La Bucureşti şi la Chişinău – două capitale care, vor-nu vor, au destinul să meargă împreună – a trecut aproape neobservat un eveniment semniticativ din Ucraina.

Pe 24 ianuarie, adică exact de ziua Unirii lui Alexandru Ioan Cuza, la Liov (Livov în rusă, Lviv în ucraineană, Lemberg în germană), a avut loc un mare miting dedicat zilei de… 22 ianuarie 1919. La 21 ianuarie 1999, preşedintele ucrainean Leonid Kucima a dat decretul nr. 42, prin care, în ziua de 22 ianuarie, se marchează “Sobornosti”, ziua unităţii naţionale a poporului ucrainean.

Chiar dacă nici Gogol nu i-a recunoscut ca pe-o naţiune, ucrainenii au tot încercat să se detaşeze fără succes de ruşi. În ianuarie 1918, a fost creată Republica Populară Ucraineană, iar pe teritoriile fostului Imperiu Austro-Ungar, s-a format Republica Populară Ucraineană de Vest.

În decembrie 1918, conducătorii celor două state au semnat la Fastov un acord de unificare.

La 22 ianuarie 1919, tratatul, numit de ucraineni Velika Zluka, a fost prezentat în Piaţa Sofia din Kiev ca document al unirii.

Şi cam aici se termină tentativele cele mai importante de a crea un stat autentic.

Românii din toată Bucovina şi din Basarabia deja se uniseră cu România.

Chiar dacă ucrainenii ridicaseră steagul Ucrainei pe palatul Sfatului Ţării de la Chişinău. Polonia a ocupat Galiţia de est, iar Cehoslovacia a luat Transcarpatia. La 22 ianuarie 1990, ucrainenii au făcut un lanţ viu prin Ucraina Sovietică, de la Kiev la Liov, revenind astfel la Ziua Unităţii, pretinzând şi teritorii care nu le-au aparţinut niciodată. Unele moştenite de la Uniunea Sovietică, altele aflându-se pe teritoriile unor state suverane.

Prin urmare, nu există nicio legătură cu 24 ianuarie, ziua Unirii lui Cuza din 1859, când sudul Basarabiei era în componenţa Principatelor Române Unite.

Mii de extremişti ucraineni purtau făclii aprinse şi strigau pe străzi: “Vine Bandera! Moarte duşmanilor!”. Evident, pentru ei, duşmanii ar fi românii, ruşii şi polonezii.

Dacă ar fi fost acolo numai nişte zănatici, nu le-aş fi acordat atenţie. Grav este că asemenea manifestări şovine au loc după vestita declaraţie a preşedintelui Viktor Ianukovici: “România şi R. Moldova trebuie de-acum să perceapă Ucraina ca pe o ţară mare, puternică, înfloritoare, cu care este preferabil să te împrieteneşti!” Ameninţarea este străvezie printre aceste cuvinte.

Amintim, de asemenea, că tot pe 24 ianuarie, la mitingul de la Liov, deputatul Rostislav Novojeneţ, reprezentantul Blocului Iulia Timoşenko, a declarat că “în 1919, teritoriul Ucrainei era cu 60% mai mare decât astăzi. Noi am pierdut Lemkovşcina, Nadsianie, Holmşcina, Podliaşie – care au trecut la Polonia; Beresteişcina, Gomelşcina – care au trecut la Belarus; Starodubşcina, Slobojanşcina de Est, în sfârşit, Kuban, care la 28 mai 1918 s-a unit cu Ucraina… Am pierdut Transnistria, Maramureşul, Sudul Bucovinei, care acum se află în România. De aceea, noi astăzi nu avem integritate teritorială, dar trebuie să tindem spre acest lucru”, a declarat el.

Cu alte cuvinte, nu e suficient că s-au făcut stăpâni la Cernăuţi, la Hotin şi la Cetatea Albă. Mai vor şi Suceava!

Ucrainenii ştiu foarte bine că Putna este Mecca românilor şi tocmai acolo ar pofti să stăpânească.

Dacă unii domnitori moldoveni au folosit mercenari zaporojeni, Kievul visează să ajungă la Carpaţi. Diplomaţii noştri ar trebui să-i informeze mai detaliat pe cei de la Bruxelles, să priceapă şi ei cam ce vecin avem.

Novojeneţ este o persoană publică, nu oricine. Face parte dintr-un partid care pretinde că susţine orientarea Ucrainei spre Europa.

Opinia reprezentantului de la Blocul Iulia Timoşenko a fost susţinută şi de Iuri Şuhevici, liderul partidului Ucraina Noastră – Autoapărarea Populară, care este fiul generalului Roman Şuhevici (comandantul Armatei Insurecţionale Ucrainene (UPA), aripa înarmată a Organizaţiei Naţionaliştilor Ucraineni.

Ucraina, ca stat independent a apărut în 1991, dacă nu luăm în considerare o serie de republici de o zi, care au apărut pe teritoriul ei în timpul războiului civil din Rusia (1918-1920). Transnistria a intrat în componenţa Imperiului Rus ca urmare a victoriei contra Turciei în războiul din perioada 1787-1792, care s-a încheiat prin Tratatul de pace de la Iaşi, dintre Rusia şi Turcia. Abia atunci au ajuns ruşii cu stăpânirea la Bug. Repet: incursiunile războinice nu se confundă cu statalitatea, fie ea şi de sorgine imperială. Ce ar însemna dacă tătarii din Hoarda de Aur sau hunii ar revendica astăzi toate pământurile invadate?

Le reamintim “strategilor” ruşi sau ucraineni, care acceptă doar istoria sovietică impusă de Stalin, că Transnistria a fost vechi teritoriu locuit de daci-valahi-moldoveni-români, până la expansiunea rusă în regiune. Însăşi denumirea oraşului Tiraspol vine de la cetatea Tyras, capitala Tyrageţiei. denumire menţionată de Herodot. Rusia Kieveană a avut doar incursiuni militare în regiune. Ştefan cel Mare le-a dat tătarilor terenuri în arendă pentru a-şi paşte hergheliile de cai şi nu putea oferi ceea ce nu-i aparţinea.

În timpul domnitorului Vasile Lupu, în Transnstria erau moşiile marilor boieri moldoveni. El i-a dăruit domniţei Ruxandra moşii în Transnistria, la nunta fetei cu feciorul hatmanului Hmelniţki. Cum putea Lupu să dăruiască nişlte moşii care aparţineau ucrainenilor sau ruşilor? Chiar să fie aşa de greu de priceput o dată pentru totdeauna? Apoi, mult mai târziu, au venit şi ruşii în drum spre Bosfor şi Dardanele. În ciuda masacrelor şi deportărilor masive, adeznaţionalizării brutale, majoritatea relativă a locuitorilor din Transnistria o formează şi astăzi tot românii-moldoveni.

Ucraina suferă însă de sindromul moştenitorului ilegitim: a primit teritorii care aparţin altor naţiuni, e obsedată permanent că va veni ziua adevăratei succesiuni şi, pentru orice eventualitate, atacă, plusează: vrea şi Putna!

Desigur, o asemenea mentalitate este străină de spiritul european.

Dar nici românii de la Bucureşti, Iaşi, Suceava, Cernăuţi şi Chişinău nu trebuie să se culce pe-o ureche.

Departe de mine gândul că trebuia să punem mâna pe săbii şi buzdugane, să sărim pe cai şi să alergăm până la Liov.

Văzând însă ce au făcut ucrainenii pe 24 ianuarie la Liov, cu atât mai puţin putem admite comportamentul mulţimii sălbatice de la Iaşi, care l-a huiduit pe Traian Băsescu. Indiferent cine ar fi preşedinte, indiferent de motiv, este dezolant să vezi colonei şi generali cu ochii holbaţi şi ieşiţi din orbite, urlând în timp ce se intonează imnul naţional. Am înţeles atunci că nu-şi merită pensiile. Este un caz de “lezmajestate” la adresa României, nu doar la preşedintele ales. Ce pretenţii să mai avem la nişte civili amărâţi?

Când aud imnul naţional, americanii înţepenesc cu mâna pe inimă…

De ce trebuie tăiate pensiile inginerilor, iar ale coloneilor – nu? De ce să suporte calvarul crizei doar muncitorii, profesorii, medicii, iar de veniturile judecătorilor şi ale procurorilor – care ne-au făcut celebri la CEDO! – să nu ne atingem?

Dacă aleşii noştri ţin aşa de mult – cum pretind ei – la educaţia acestei naţiuni, să facă bine şi să adopte o lege care să pedepsească aspru, cu amendă zdravănă, orice agitaţie de partid, orice manifestare huliganică din zilele de 1 Decembrie şi de 24 Ianuarie sau în timp ce se intonează imnul naţional. Indiferent de prilej.

Au vreme şi dreptul să huiduie pe oricine, 350 de zile pe an!
Altfel, nu ne deosebim prea mult de ucraineni…
Viorel Patrichi

Aici se impun multe comentarii, da nu mi se pare locul potrivit.

vineri, 4 martie 2011

Departamentul Juridic va informeaza ca S.C.M.D. a trimis urmatoarea ATENTIONARE domnilor ministri Gabriel Oprea, Traian Igas, Catalin Predoiu si directorului S.R.I., George Maior

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate respinge OUG nr.1/2011 ca anticonstituțională și antieuropeană, urmând a acționa în justiție față de această nouă încălcare a hotărârilor Curții de Apel Cluj și Înaltei Curți de Casație și Justiție privind ,,recalculările” ilegale, operate în perioada 28.09. – 07.01.2011, vizând pensiile militare aflate în plată.
Dacă veți da curs însă, din exces de zel, până la pronunțarea prin vot a Parlamentului asupra OUG. Nr.1/2011, vă somăm să luați în considerare următoarele:
1. Noile decizii neconstituționale de pensionare emise in ,,revizuire” pe baza OUG nr. 1/2011 sa fie insotite de catre actele doveditoare (adeverinte) care atesta atat perioada de vechime in serviciu/munca, perioada de cotizare, precum si veniturile brute/nete care au stat la baza ,,recalcularii sau revizuirii” cuantumului pensiei, cu mentionarea documentelor din care rezulta datele din adeverinte. (cf. art.5 din OG nr. 33/2002 modificata si aprobata prin Legea nr. 223/2002, care reglementeaza eliberarea certificatelor si adeverintelor de catre autoritatile publice centrale si locale).
2. In conformitate cu art. 4 alin.(2) din acelasi act normativ, cerem imperativ ca adeverintele sau certificatele doveditoare sa fie semnate în clar, cu grad și funcție, de catre conducatorul autoritatii publice, sa fie inregistrate si datate, cu aplicarea stampilei unitatii. Documentele, semnate de catre functionarii abilitati, sa cuprinda obligatoriu numele si prenumele acestora in mod lizibil, cu aplicarea semnaturii olografe.
3. La determinarea veniturilor brute/nete, sa fie luate în calcul si premiile/primele ocazionale/periodice, alte venituri, precum si premiul anual (al 13-lea salariu).
4. Modalitatea de calcul a cuantumului pensiilor sa fie făcută publică și explicitată intr-o formă usor de inteles de catre beneficiari, cu mentionarea etapelor si a formulelor de calcul utilizate.
5. Să fie prezentate demersurile făcute pentru identificarea tuturor veniturilor brute/nete și explicat de ce a trebuit să se opteze pentru utilizarea cuantumului soldei de grad si al soldei de functie minime, corespunzatoare gradului militar detinut, conform anexei nr.1 din OUG nr. 1/2011. Cu alte cuvinte, de ce nu este posibilă reconstituirea corectă a activității rezerviștilor și de ce trebuie să suporte aceștia incapacitatea de arhivare a ministerului?
Toate aceste propuneri sunt formulate in baza observatiilor primite din partea membrilor de sindicat.
Va supunem atentiei enormitatea, prezentă în art. 1 alin.(4) din OUG nr.1/2011, care precizeaza: “pentru perioadele la care nu pot fi identificate veniturile realizate lunar, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizeaza cuantumul soldei de grad si al soldei de functie minime, corespunzatoare gradului militar detinut, conform anexei nr.1, dar nu mai putin de salariul mediu brut/net pe economie, ….”
Din moment ce, conform art.1, alin (2) din Ordonanta, “obligatia identificarii si transmiterii la casele de pensii sectoriale a veniturilor realizate lunar de catre beneficiar, in vederea efectuarii revizuirii, revine institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, in cadrul carora beneficiarul si-a desfasurat activitatea”, si pentru ca statul este depozitarul tuturor arhivelor, este de neacceptat ca pentru perioadele in care autoritatile nu pot face dovada veniturilor, NOI, beneficiarii, in afara oricarei culpe, sa fim sanctionati cu luarea in calcul a soldelor minime de grad si functie, asa cum se prevede in ordonanta.
Conform principiului de drept in dubio pro reo, pentru imposibilitatea autoritatii publice de a dovedi veniturile integrale din perioada de activitate, ar trebui sa beneficiem de situatia cea mai favorabila posibil, respectiv de luarea in calcul a soldelor de grad si functie la nivelul maxim.
Militam si pe aceasta cale pentru respingerea OUG nr. 1/2011, act normativ imposibil de aplicat. Considerăm că se înscrie în lungul șir de aberații juridice promovate de Guvern, prin asumarea răspunderii.
Nu acceptăm confiscarea gradelor noastre și transformarea în ,,beneficiari”, deoarece nu suntem vinovați, nici de trădare de țară, nici de genocid.


PRESEDINTE,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

sâmbătă, 5 martie 2011

Iată Anexa la Protocolul Alianţei PDL_UDMR-UNPR-Minorităţi
Publicat acum

de Ioska

Iată legile şi perioada de adoptare a lor aşa cum sunt ele înscrise în anexa la Protocol:

1.Adoptarea Codului Muncii – sesiunea februarie-iunie 2011

2.Adoptarea legislației dialogului social – sesiunea
septembrie-decembrie 2011

3.Susținerea unei Legi a Holding-ului – 2012

4.Implementarea reformelor prevăzute în Legea educației naționale
adoptată în 2010 – sesiunea februarie-iunie 2011

5.Susținerea Legii privind taxa de solidaritate și implementarea
legislației privind controlul averilor mari - sesiunea februarie-iunie 2011

6.Legea privind reorganizarea regiunilor de dezvoltare și continuarea
descentralizării în sectorul administrației publice centrale pe baza
principiului subsidiarității – septembrie 2011-septembrie 2012

7.Modificarea Legii administrației publice locale - 2011

8.Adoptarea Legii minorităților naționale – sesiunea februarie-iunie 2011

9.Modificarea legislației electorale locale – sesiunea
februarie-iunie 2011

10.Modificarea legislației electorale parlamentare – sesiunea
septembrie-decembrie 2011

11.Reducerea contribuției de asigurări sociale - 2011


vineri, 4 martie 2011

MApN reactivează clientela politică pentru a primi pensii de mii de euro


Ministerul Apărării Naţionale (MApN) ţine la secret numele persoanelor activate ca militari în ultima perioadă şi care vor câştiga mii de dolari, de la anul, după echivalarea pensiilor militare din România cu cele din NATO. Clienţii de partid sunt angajaţi ca ofiţeri sau subofiţeri în armată, iar după trei sau patru luni sunt promovaţi la rangul de colonel sau general, potrivit surselor apropiate MApN. Contactaţi de noi, reprezentanţii MApN susţin că numele persoanelor chemate în activitate în rândul cadrelor militare, vârsta acestora la momentul activării, precum şi funcţiile în care au fost numite sunt informaţii din domeniul apărării naţionale şi nu trebuie puse la dispoziţia publicului. Una dintre persoanele care a beneficiat de activările militare, cu ceva timp în urmă, este chiar ministrul Gabriel Oprea, care, de la anul, ar putea avea o pensie de 5.600 de dolari. Sindicaliştii din armată afirmă că persoanele activate sunt apropiaţi ai PDL. Juriştii susţin că legislaţia în vigoare nu dă dreptul Ministerului Apărării Naţionale să ţină la secret numărul sau vârsta persoanelor angajate în armată.

Numeroase sesizări primite de la cititorii noştri avertizează că Ministerul Apărării Naţionale (MApN), condus de Gabriel Oprea, se foloseşte de reactivările militare (civili chemaţi în activitate) pentru a “răsplăti apropiaţi ai partidului aflat la putere.

Potrivit surselor apropiate MApN, începând cu ianuarie 2010, ministerul de resort a chemat în activitate zeci de civili pe care i-a activat ca ofiţeri şi subofiţeri în armată. După doar trei sau patru luni, persoanele activate sunt promovate la gradul de colonel sau general. Această operaţiune este realizată pentru ca apropiaţii actualei conduceri a MApN să beneficieze de pensiile NATO, de la anul.

Potrivit sesizărilor primite la adresa redacţiei noastre, Ministerul Apărării a chemat în activitate civili care sunt aproape de vârsta pensionării. Au fost activate persoane trecute de 50 de ani”, susţine un fost militar, intervievat de reporterii noştri. Astfel, o persoană care nu a avut activitate în armată poate beneficia de pensie militară, doar pentru că a fost activat pentru câteva luni.

Pensie de 5.600 dolari pentru Oprea

Sindicaliştii din armată recunosc că aveau cunoştinţă de situaţia activărilor realizate în umbră. Cunoaştem această situaţie, dar nici noi nu am avut acces la detalii. Ei susţin că aceste informaţii trebuie ţinute la secret. Chiar şi domnul ministru Oprea a beneficiat de o astfel de activare. Este interesant de aflat cum a reuşit el să se activeze ca şi general, după ce a avut gradul de căpitan. Cel mai cunoscut caz este cel al generalului Constantin Degeratu. De la anul, pensiile militare se echivalează cu cele NATO. Este o metodă prin care apropiaţii lor pot beneficia de pensii NATO, ne-a declarat preşedintele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate – în Rezervă şi în Retragere (SCMD), colonelul în rezervă Mircea Dogaru.

După echivalarea pensiilor militare din România cu cele din statele NATO, veniturile de după retragere ale angajaţilor din armată vor fi asemănătoare cu cele din Statele Unite. Astfel, persoanele pensionate din MApN vor putea câştiga de la 1.800 – 2.200 de dolari, până la 5.600 de dolari (coloneii). De aceea a obţinut domnul Oprea funcţia de general. Din acest motiv disponibilizează 18.000 de angajaţi ai Ministerului de Interne, în special pompieri şi jandarmi. De aceea încearcă să ne elimine nouă, pensionarilor, statutul de militar, pentru a oferi pensii NATO apropiaţilor lor. Aşa i-au făcut colonei pe Cristian Diaconescu (PDL) sau pe Edmond Tălmăceanu (PDL), ne-a mai spus Dogaru.

MApN refuză să ofere orice informaţie

Reprezentanţii Ministerului Apărării Naţionale au refuzat să ofere detalii despre cadrele activate, sub pretextul că acestea ar reprezenta un secret de stat. Informaţiile solicitate (numele persoanelor chemate în activitate în rândul cadrelor militare, vârsta acestora la momentul activării, precum şi funcţiile în care au fost numite) se încadrează, potrivit prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, ca informaţii din domeniul apărării naţionale, care fac parte din categoria informaţiilor clasificate şi se exceptează de la liberul acces la informaţiile de interes public al cetăţenilor. În baza prevederilor legale menţionate, datele solicitate nu pot fi transmise, se arată în răspunsul oficial al MApN la o solicitare a ziarului Puterea. Cu alte cuvinte statul, prin conducerea Ministerului Apărării Naţionale, consideră că cetăţenii nu ar trebui să cunoască numele persoanelor care vor beneficia de venituri mărite, plătite din bani publici. Mai mult, ministerul condus de Gabriel Oprea a refuzat să prezinte chiar şi numărul civililor activaţi ca militari în ultima perioadă.

Avocaţi: Astfel de informaţii nu pot fi secrete

Juriştii susţin că MApN nu poate invoca faptul că vârsta şi funcţiile persoanelor activate sunt secret de stat, iar Legea 544 nu protejează datele cu caracter personal. “De ce ar fi lista cu persoanele chemate în activitate secretă? Numele persoanelor sunt apărate de legea datelor cu caracter personal, dar funcţia, vârsta, motivele pentru care au fost chemaţi în activitate şi aşa mai departe sunt informaţii de interes public, nu confidenţiale. Conform Legii 544, aceste informaţii trebuie făcute publice, mai ales dacă le solicită cineva. Din cauza acestei secretomanii a apărut şi scandalul cu pensionarii militari, tot pentru că au fost ţinute sub tăcere informaţii considerate secrete şi care în fond nu erau. Din punctul meu de vedere, Ministerul Apărării Naţionale nu poate invoca Legea 544 pentru a proteja aceste informaţii. Datele cu caracter personal, uneori, nu pot fi făcute publice, dar nu din cauza Legii 544, ci datorită Legii privind protejarea datelor cu caracter personal, ne-a declarat avocatul Gheorghe Piperea.

Autor: LAURENTIU MUSOIU •

Sa ne mai miram de ce atata graba cu recalcularea pensiilor rezervistilor, chiar si in conditiile cresterii acestora, cu toate ca motivatia a fost reducerea celor "nesimtite"?

Sa nu ne mai mire tacerea si linistea acestora, se pare ca stiau ei ceva.

Inclin sa cred, astazi e posibil orice.

V. Placinta

joi, 3 martie 2011

Copiii pot fi răi

a zis Mordechai

Are cinci, poate şase ani. Păr moale şi încurcat în smocuri, roşcovan. Şi mulţi pistrui. E necăjit. Botos. Stă pe o piatră, pe maidanul de lângă bloc, cu mingea în braţe şi capul plecat. Îşi trage nasul. Nu smiorcăie, că e bărbăţel. Sau nu vrea să lase să se vadă.

- Ce faci, piciule?

Nu răspunde. Întoarce capul într-o parte. Să nu-i văd mucii strânşi clăbuc sub nas. Îşi şterge nasul cu mâneca. Oftează adânc.

- Nu vorbeşti cu mine?

- Nu!

Ei, dacă tot e un “nu” aşa de hotărât, hai să vedem cum legăm vorba.

- De ce?

- D’aia!

Se uită cu coada ochiului la mine. Scot limba. Chicoteşte fără să vrea. Apoi îşi ia seama şi redevine serios.

- Îmi spui de ce plângi?

- Nu plâng.

- Bine…

- Nu plâng!

- Bine. Te cred. Dar zi-mi măcar cum te cheamă.

Acum întoarce capul spre mine. Mă priveşte cu ochii mijiţi. Mai adună un strop de muc pe mânecă. Să-mi spună? Să nu-mi spună? Pe un ton oţărât trece la contraofensivă:

- Da’ pe tine?

- Eu am întrebat primul.

- Ş’ şe dacă.

- Bine. Pe mine mă cheamă Daniel.

- Îhî.

- Acum e rândul tău.

- Pă mine mă cheamă Matei. Da’ copiii de la grădi sunt răi.

Oftează iar. Îşi trage nasul.

- De ce sunt răi, măi Matei?

- Că le plaşe şă mă necăjească.

- Ei, nu mai spune. Cu ce te necăjesc ei?

S-a îmbufnat iar. Întoarce capul. E pregătit iar să treacă pe silenţios.

- Hai- mă dau eu priceput- că poate am cum să te-ajut.

- Mă polecleşte! răbufneşte.

- Ei, şi pentru atâta lucru trebuie să te superi? Toţi am avut porecle când am fost mici. Nu trebuie să te…

- Da’ pe tine cum te poleclea?

- Ei, în mai multe feluri. Titirez, babanu… nu mai ştiu.

- Avem şi noi unu’ Titirej.

- Păi, vezi?

Oftează.

- Da’ pe mine mă polecleşte urât.

Copiii, ştiu, pot fi tare răutăcios. Cine ştie ce mică obscenitate s-o fi lipit de micuţul roşcovan. Dacă îmi amintesc bine… întotdeauna există şi unul poreclit “căcăciosu’ ” , “băşinosu’ “. Îl întreb:

- Ei, poate glumesc şi ei. Hai zi, cum te-au poreclit.

- Ba nu. Sunt răi şi îşi bate joc de mine.

-Îşi bat joc de mine…

- Hă?

-Ei, hai zi. Cum te-au poreclit.

- Îmi zice… îmi zice … îmi zice că-s Boc. Că-s pitic şi prost şi ascult mereu de doamna.

Copiii pot fi atât, atât de cruzi.

MULTUMESC, “JURNALUL NATIONAL”

03/03/2011 by Ion Iliescu
Articol publicat la 3 martie 2011 in “Jurnalul National”
ASTAZI E ZIUA TA : Ion Iliescu
Ion Iliescu, omul care a marcat istoria României în ultimii 20 de ani, îm­pli­neşte astăzi 81 de ani. La mulţi ani!
Foto: Dragoş Stoica / Jurnalul Naţional“Nu voi înceta să mă bat pentru dreptate în societatea românească”
“Am fost mereu, se ştie, un om activ. Continuu să scriu, să citesc, să mă întâlnesc cu oamenii, să stau de vorbă cu cei care îmi cer sfatul. Nu sunt în vacanţă, deşi am decis să mă implic mai puţin în activitatea politică directă, de zi cu zi. Nu pentru că mă îndepărtez de politică, ci pentru că întotdeauna am fost şi altceva, nu doar om politic. Şi vine o vreme când acel altceva trece înaintea politicii.

Văd că mulţi români, mai ales cei tineri şi foarte tineri, trăiesc ca pe o dramă faptul că s-au născut aici. Este o criză identitară, care poate ar trece repede, dacă nu ar exista un factor agravant: îngustarea orizontului de aşteptare. Eu, şi cei din generaţia mea, n-am considerat niciodată că a fost o neşansă că ne-am născut aici. Ba, mai mult, imediat după război fiind, credeam sincer că misiunea noastră este să reconstruim ţara, să schimbăm în bine viaţa oamenilor, să facem ceva pentru România.

Revolta tinerilor (şi eu am fost un revoltat în tinereţe) e întotdeauna de înţeles, chiar şi atunci când manifestările pot şoca. Important este să înţelegem ce vor să ne spună şi să le oferim o şansă. Ideea că se descurcă singuri, că aşa e în capitalism sau în societăţile post-industriale, e falsă. Progresul este operă colectivă, doar supravieţuirea e pe cont propriu.

Revolta asta împotriva “Ro­mâ­niei”, şi a tinerilor, şi a mai puţin ti­nerilor, este şi rodul unei neîn­ţelegeri. Facem mereu confuzia între România, ca stat, şi clasa ei politică, care ar trebui să gestioneze statul. O clasă politică poate fi schimbată, cu pu­terea votului, statul este peren. Sau ar trebui să fie. România este o ţară frumoasă, care are suficiente resurse, inclusiv de inteligenţă, pentru a putea oferi cetăţenilor ei un trai decent.

Cu toţii ne-am dori să trăim mai bine, şi nu peste cinci sau zece ani, ci acum. Din păcate, condiţiile obiective ne îndeamnă la prudenţă. Pagubele făcute de modul în care a fost gestionată economia în ultimii doi ani vor fi greu de recuperat. Tocmai de aceea sunt de apreciat aceia care, în loc să aştepte ca actuala putere să se prăbuşească definitiv sub povara incompetenţei ei dovedite, se strădu­iesc să determine o schimbare, astfel încât dorita relansare să înceapă mai devreme. De aceea ezit, când sunt întrebat cum aş caracteriza actuala guvernare, între diletantism şi ires­ponsabilitate.

Optzeci şi unu de ani sunt o viaţă de om, trăită din plin. O viaţă cu bune şi mai puţin bune, cu împliniri şi deza­mă­giri. Îmi doresc mai puţine pentru mine, pe măsură ce avansez în vârs­tă. Sănătatea şi puterea de muncă sunt principalele dorinţe, căci mai am proiecte încă nefinalizate pe masa de lucru.

Cea mai mare satisfacţie pentru mine vine din sentimentul datoriei împlinite. Vreau să le spun asta acelor români care au început să mă privească altfel de când au înţeles că mi-am îndeplinit mandatele politice cu o responsabilitate care azi, din nefericire, lipseşte. Îmi pare rău că nu am reuşit, în anii în care am fost la putere, să comunic mai bine cu dumneavoastră, cei care nu aţi fost de acord cu mine pe chestiuni de deta­liu, iar acum realizăm cu toţii că eram de acord asupra chestiunilor cu adevărat importante. Este un lucru pe care mi-l reproşez: poate că dacă am fi comunicat mai bine, prezentul ar fi arătat altfel, iar anumite persoane n-ar fi ajuns niciodată să îşi bată joc de valorile democratice şi de elitele naţiunii.

Celor care au fost mereu alături de mine le transmit că nu voi înceta să mă bat pentru drepturile lor şi pentru dreptate în societatea românească.”

"La Multi Ani", ii urez si eu.