sâmbătă, 23 aprilie 2011

În zi de sărbătoare, când clopotele bat și-s lumânări aprinse,
cu sufletul curat sa spunem împreuna :

"HRISTOS A ÎNVIAT!


Sa aveți zile minunate : cu bucurii , zâmbete și veselie !

Vasile PLACINTA

Presa germană: "UNGARIA ESTE RUŞINEA EUROPEI". Cum comentează nemţii NOUA CONSTITUŢIE MAGHIARĂ şi cum afectează ea ROMÂNIA

de Mihai SCHIAU , Alexandra PELE

Fidesz, partidul condus de primul-ministru Viktor Orban şi aflat la putere în Ungaria, s-a folosit de majoritatea pe care o are în Parlament (două treimi) şi a introdus o nouă Constituţie

Fidesz, partidul condus de primul-ministru Viktor Orban şi aflat la putere în Ungaria, s-a folosit de majoritatea pe care o are în Parlament (două treimi) şi a introdus o nouă Constituţie, scrie Der Spiegel.

Noua lege fundamentală maghiară a stârnit numeroase controverse în ţările europene, deoarece se crede că ideologia conservatoare şi naţionalistă a partidului aflat la conducere va fi "transferată" întregii ţări. De asemenea, există temeri că Fidesz ar putea avea o "putere mult peste limitele democratice", mai notează sursa.

Citeşte şi: Parlamentul ungar a adoptat noua Constituţie ultraconservatoare

Der Spiegel spune că noua Constituţie slăbeşte puterea tribunalului suprem maghiar, în ceea ce priveşte bugetele şi taxele, şi îi permite lui Orban să controleze instituţiile-cheie ale statului mult după ce i se termină mandatul de prim-ministru, în 2014.

În weekend, dar şi luni, mii de unguri au protestat, în capitala Budapesta, împotriva noii legi fundamentale. Reacţia Fidesz nu s-a lăsat aşteptată: are majoritatea, deci îşi permite să facă schimbări, scrie sursa.

Noua Constituţie ungară este periculoasă şi pentru România. Asta pentru că ea stipulează că Ungaria este responsabilă pentru maghiarii care trăiesc în ţările vecine. Un sfert dintre toţi etnicii maghiari trăiesc în România, Slovacia şi Serbia.

ARD: "Presa a fost biciuită. Ungaria nu mai aparţine Uniunii Europene"

Televiziunea publică ARD a comentat schimbările legislative din Ungaria în cadrul unui talk-show de noapte.

"E ciudat. Cu cât unele ţări profită mai mult de legile Uniunii Europene, cu atât altele sunt mai înclinate către sentimente anti-europene. Statul constituţional (n.r. maghiar) a fost în mare parte abolit, viitoarele alegeri sunt, practic, fără sens, iar presa a fost biciuită, la fel ca teatrul, muzeele şi orice altceva care ar putea contribui la identitatea culturală a unei ţări".

"A rămas doar o urmă vagă de pluralism, de varietate, de societate liberă. Dacă vorbeşti astăzi cu maghiarii despre politică, vei regăsi frică în discursul lor, ca în Germania de Est, pe vremuri. În acest stadiu, Ungaria nu mai aprţine Uniunii Europene. Este o ruşine pentru Europa. Dar Europa nu face nimic".

Berliner Zeitung: "Viktor Orban este o fiinţă puternic anacronică"

Cotidianul de stânga Berliner Zeitung comentează:

"Maghiarul de rând îl vede pe Viktor Orban drept o fiinţă puternic anacronică: creştin convins, care venerează trecutul eroic al naţiunii pe care o conduce, mai sensibil la monarhie decât la republicanism. Conform noii Constituţii, toţi ungurii trebuie trebuie să creadă în Dumnezeu - cu acest aspect se deschide legea fundamentală -, să fie heterosexual şi să aibă o familie".

"Guvernul Orban a scris, a dezbătut şi a aprobat de unul singur această nouă Constituţie, care are un preambul plin de ideologie. Acum, legea mai are nevoie doar de semnătura preşedintelui, care este un apropiat al lui Orban. Primul-ministru a reuşit ceea ce fraţii Kaczyinski doar visau în Polonia: să transforme ideologia naţional-conservatoare în doctrina statului".

"Dar Constituţia nu promovează doar o ideologie intolerantă. Guvernul s-a debarasat, de asemenea, de elementele cheie ale separării puterilor în stat, prin slăbirea puterii Curţii Constituţionale".

Publicaţia de centru-dreapta Süddeutsche Zeitung scrie:

"Constituţia încurajează intoleranţa ideologică şi etnică atât pe plan intern cât şi pe plan extern. Unii ar putea să regăsească în text retorica fascistă a Europei dintre cele două războaie mondiale. Ţările vecine şi-ar putea aduce aminte de aroganţa culturală şi puterea Ungariei de altădată care le-a impus programele de maghiarizare. Prin noua Constituţie, statul ungar susţine că urmăreşte interesele tuturor maghiarilor, inclusiv ale celor trei milioane care trăiesc în tările vecine".

Pe de altă parte, ziarul conservator Frankfurter Allgemeine Zeitung nu are nicio problemă cu noua Constituţie

"Preambulul ar putea să pară învechit ţărilor occidentale. Cu toate acestea, pentru majoritatea ungurilor din ţară şi din străinătate referinţa la 'credinţa ridicată la rang naţional' este demnă de a fi inclusă în Constituţie, asemenea referinţelor la căsătorie şi familie ca fiind fundamentele societăţii şi statului. Nu există dovezi clare în text care să ateste că amendamentele nu respectă valorile europene, precum pretind opozanţii lui Orban".

Opoziţia maghiară: Noua lege fundamentală este un "puci" constituţional

Constituţia are la bază un proiect ultraconservator al premierului Viktor Orban, cu referiri la Dumnezeu şi la familia tradiţională, calificat drept "puci" constituţional de opoziţia maghiară. Noua Constituţie - al cărei preambul e plin de formule care ţin de un patos istoric, creştin şi naţionalist - promite să ocrotească "unitatea spirituală şi intelectuală" a naţiunii ungare, "ruptă în mai multe părţi în timpul furtunilor istoriei".

Oponenţii săi consideră că această Constituţie încalcă libertăţile fundamentale şi constituie în special un mijloc pentru ca premierul să consolideze puterea sa şi a partidului său.

După adoptarea sa în Parlament, noua Constituţie va trebui să fie semnată luni, în a doua zi de Paşte, de preşedintele Pal Schmitt, un apropiat al lui Viktor Orban, şi va intra în vigoare la 1 ianuarie 2012.

vineri, 22 aprilie 2011

Revolutia Islandeza. Presa europeana si cea romaneasca nu ne-au spus nimic!!!

Am primit pe mail un rezumat al unui articol apărut în Spania, despre veritabila revoluție din Islanda. La știri bineințeles că nu a ”transpirat” nimic, căci nu se dorește ca modelul islandez să se propage.

În Islanda, tara in care guvernul a fost demis in totalitate , marile bănci au fost naţionalizate, s-a decis să nu se plătească datoria creata în Marea Britanie şi Olanda, din cauza politicii lor financiare rău intentionate şi s-a creat un grup popular pentru a rescrie constituţia. Şi toate acestea paşnic!

O revoluţie împotriva puterii care ne-a adus la criza actuală. De ce aceste fapte nu au devenit cunoscute de doi ani? Ce se întâmplă dacă alţi cetăţeni UE vor lua exemplul lor? Iata pe scurt istoria evenimentelor:

- 2008. Se nationalizeaza cea mai mare banca din tara. Se prăbuşeşte moneda, bursa isi suspenda activitatea. Ţara este în stare de faliment.

- 2009. Protestele populare din fata parlamentului fac sa fie convocate alegeri anticipate si provoaca demisia primului-ministru şi a membrilor guvernului in bloc.

- Continuă situaţia economica nefavorabila. Printr-o lege se propune rambursarea datoriei catre GB şi Olanda avand de plată suma de 3.500 de milioane de euro, o sumă pe care toate familiile islandeze ar fi urmar sa o plateasca lunar, pentru următorii 15 ani la, 5,5% interese.

- 2010. Oamenii ajung să iasa în stradă şi cer ca aceasta lege sa fie supusa referendumului. În ianuarie 2010, preşedintele refuză să o ratifice şi anunţa că se va consulta poporul. La referendumul organizat în luna martie 93% din voturi au fost impotriva acestei legi.

- Pentru toate acestea, guvernul incepe o anchetă pentru a rezolva responsabilităţile legale ale crizei. Începe arestarea mai multor bancheri seniori şi directori. Interpolul emite un ordin şi toti bancherii implicati pleaca din ţară.
- În acest context de criză, se alege o adunare pentru a elabora o nouă constituţie care să includă lecţiile învăţate în urma crizei şi pentru a o înlocui pe cea curenta, o copie a constituţiei daneze.

- Pentru a face acest lucru, se merge direct la poporul suveran. Se aleg 25 cetăţeni fără afiliere politică, din 522 care si-au depus candidaturile, care era necesar sa fie majori şi sa aiba sprijinul a 30 de persoane. Adunarea constituţională isi începe activitatea în februarie 2011 si prezinta un proiect de constituţie bazată pe recomandările poporului facute in urma a numeroase reuniuni din întreaga ţară.

Noua constitutie trebuie să fie aprobata de către actualul Parlament şi de cel care se va forma după alegerile legislative.

Aceasta este o scurtă istorie a Revoluţiei Islanda:

- demisia guvernului în bloc;
- naţionalizarea băncilor;
- un referendum pentru a permite oamenilor să decidă cu privire la deciziile economice;
- închisoare pentru cei responsabili pentru criza şi rescrierea constituţiei de către cetăţeni.

S-a menţionat acest lucru în mass-media europeană? S-a comentat cu privire la acest lucru in talksourile politice? S-au văzut imaginile de la evenimente la televizor? Bineînţeles că nu...

Islandezii au fost în măsură să dea o lecţie intregii Europe, să se impotriveasca intregului sistem şi sa ofere o lecţie de democraţie intregii lumi.

Sursa: rapcea.ro

vineri, 1 aprilie 2011

Domnul Niculae Mircovici - toata stima si respectul nostru

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare -Stenograma-

In data de 1 Martie, la Camera Deputatilor a avut loc Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare. Va prezentam in cele ce urmeaza stenograma acestor dezbateri:

...............................

Domnul Niculae Mircovici:

Domnule preşedinte,

Doamnelor şi domnilor colegi,

Dacă observaţi, poziţia 4, cu care suntem de acord şi a fost de acord şi comisia, reprezintă unul dintre punctele cele mai importante ale modificării Legii nr.85 privind statutul cadrelor militare. Ea aduce, practic, prin această prevedere armata română în rândul celorlalte armate în ceea ce priveşte obligaţia participării în teatrele de operaţiuni. Dacă, până acum, participarea în teatrele de operaţiuni era voluntară, începând cu intrarea în vigoare a alin.(1) al art.8 şi alin.(2) şi (3), care sunt cuprinse, cadrele militare în activitate au obligaţia să participe în teatrele de operaţiuni la misiunile în afara teritoriului naţional.

Vom observa, în cadrul acestor prevederi, faptul că se exceptează această obligativitate numai în cazurile care, până acum, Legea nr.80 privind statutul cadrelor militare le prevedea pentru situaţii de război.

Deci, trebuie să observăm şi n-avem voie, ca legislativ, să scăpăm din vedere faptul că astăzi, 1 martie 2011, dăm armatei române o obligaţie pe care o are numai în situaţii de război în ceea ce priveşte participarea în teatrele de operaţiuni.

Acesta este motivul pentru care am ţinut să evidenţiez acest punct din prevederea proiectului de lege, pentru ca atunci când analizăm anumite situaţii legate de activitatea cadrelor militare, de contractul pe care militarii îl au cu statul lor atât în perioada activităţii, cât şi după terminarea acestei activităţi, să judecăm cu aceeaşi unitate de măsură şi să sperăm că numărul… cei câţiva mii de oameni care în momentul de faţă sunt – foşti militari – pe străzile capitalei, nu vor mai ajunge să manifeste pentru un drept firesc, pe care orice stat este onorat să-l asigure celor care-şi pun viaţa în slujba apărării lui.

Comunicat de presa

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE, IN REZERVA SI RETRAGERE

COMUNICAT DE PRESA

Astazi 30.03.2011, Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate, in Rezerva si Retragere ( SCMD ) - Filialele Suceava si Radauti, au depus la Tribunalul Suceava un alt lot de 170 de dosare a membrilor sai. In continutul cererii de chemare in judecata a Map.N si a M.A.I., solicitam instantei de judecata ca prin hotarirea pe care o va pronunta sa dispuna exceptia nulitatii absolute a deciziei de recalculare, respectarea principiilor de drept si a legislatiei europene in domeniu, pentru a ne pastra statutul de militar si gradele militare si profesionale pe care le-am obtinut in anii de pregatire, munca si sacrificii.
Facem cunoscut din nou ca sistemul de pensie ocupationala a fost aliniat permanent la legislatia europeana si nu a fost „fabricat” dupa anul 1990. Legea 164/2001 a pensiilor militare (179/2001-pentru politisti) au fost concepute cu concursul specialistilor in domeniu din statele membre NATO si ai Uniunii Europene, indeplinind criteriile si principiile de drept international.
Prin urmare, noi cerem revenirea la prevederile acestor legi si mentinerea statutului de cadru militar in rezerva sau retragere, cu toate drepturile stipulate de acest statut.
Facem cunoscuta nemultumirea noastra fata de hotarirea pronuntata de catre completul de judecata a Tribunalului Suceava, care in data de 21.030.2011. din oficiu, a ridicat excepţia necompetenţei teritoriale a Tribunalului Suceava, pe care a şi admis-o şi a declinat
competenţa spre Tribunalul Bucureşti. Apreciem ca sau ignorat in totalitate continutul unor articole de lege cu privire la competenta teritoriala,
Astfel, in Legea 263/2011 la art.152, se stipuleaza ca
”Jurisdictia asigurarilor sociale se realizeaza prin tribunale si curti de apel”, iar la art.154, din aceeasi lege, se face mentiunea ca
“ Cererile indreptate impotriva CNPP, a caselor teritoriale de pensii sau impotriva caselor de pensii sectoriale se adreseaza instantei in a carei raza teritoriala isi are domiciliul ori sediul reclamantul” .
Indiferent de timpil fizic care est luat in calcul, cel de la finele anului sau cel actual, legislatia in vigoare la acea data prevedea aceleasi aspecte. Spre exemplu daca apelam la Leg.19/2000, rezulta:
Art. 155. - Tribunalele soluţionează în primă instanţă litigiile privind:
a) modul de calcul şi de depunere a contribuţiei de asigurări sociale;
b) modul de stabilire a majorărilor de întârziere;
c) înregistrarea, evidenţa şi certificarea contribuţiei de asigurări sociale;
d) deciziile de pensionare;
e) refuzul nejustificat de rezolvare a unei cereri privind drepturile de asigurări sociale;
f) modul de stabilire şi de plată a pensiilor, a indemnizaţiilor şi a altor drepturi de asigurări sociale;
g) plângerile împotriva proceselor-verbale de contravenţii încheiate conform prezentei legi;
h) contestaţiile împotriva măsurilor de executare silită, dispuse în baza prezentei legi;
i) alte drepturi şi obligaţii de asigurări sociale născute în temeiul prezentei legi.
Art. 156. - Cererile îndreptate împotriva CNPAS sau împotriva caselor teritoriale de pensii se adresează instanţei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau sediul reclamantul. Celelalte cereri se adresează instanţei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau sediul pârâtul.
Art. 157. - (1) Împotriva hotărârilor tribunalelor se poate face recurs la curtea de apel competentă.
(2) Hotărârile curţilor de apel, precum şi hotărârile tribunalelor, neatacate cu recurs în termen, sunt definitive şi irevocabile.
iar daca facem apel la O.U.nr.1/2011, rezulta:
Art. 22. -(1) Impotriva deciziilor de pensie revizuite se poate introduce contestatie, in termen de 30 de zile de la comunicare, la comisiile de contestatii care functioneaza in cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii.
(2) Deciziile comisiilor de contestatii pot fi atacate in instanta, potrivit prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Procedura de contestare a deciziilor de pensie rezultate in urma recalcularii este cea prevazuta de legea in vigoare la data emiterii acestora.
În concluzie, noi credem ca dintr-o rea vointa toate dosarele vor fi declinate la Tribunalul Bucureşti, iar acesta va fi instanţa care va delina competenţa spre Tribunalul SUCEAVA.

În această situaţie, prin regulatorul de competenţă, o instanţă superioară în grad, va decide cine este competent teritorial să judece cauzele, Tribunalul SUCEAVA sau Tribunalul Bucureşti. Deci pina la urma judecarea lor se va face tot la Suceava , unde i-si au domiciliul reclamantii, consecinţa acestei masuri duce doar la perioada de judecată care se va prelungi cu cel puţin 3 luni.
PRESEDINTE A SCMD
Filiala 1 Suceava--- --------------Filiala Radauti
Col.(r) Ion COCA---------- Col.(r) Vasile PLACINTA

Armata va avea buget dublu în 2011, iar 80% din pensiile până la 3.000 lei aflate în plată nu scad în urma revizuirii

Aspect din timpul întâlnirii ministrului Gabriel Oprea cu comandanţii de unităţi şi mari unităţi din Armata României - 31 martie 2011 -

Probabil, pentru a evita ziua de 1 aprilie, ministrul Apărării şi-a planificat şedinţa de lucru pe 31 martie. Bine gândit momentul, pentru că şedinţa a fost marcată de lansări de declaraţii politice – probabil pregătitoare de campanie electorală.

De reţinut din prezentarea lui ministrului:

- începând din anul 2012 bugetul MApN va fi de 2,38% din Produsul Intern Brut, conform angajamentului asumat de Oprea la preluarea mandatului;

- prioritatea mandatului lui Oprea la conducerea MApN o reprezintă personalul ministerului: “Mai ales în aceste condiţii dificile, de criză mondială, nu trebuie să uităm că oamenii au nevoie de respect, de o perspectivă clară în carieră şi de siguranţa locului de muncă”;

- au fost făcute mai multe iniţiative legislative de către MApN pentru îmbunătăţirea cadrului legislativ în care îşi desfăşoară activitatea personalul MApN, Oprea accentuând pe modificările aduse Statutului soldaţilor şi gradaţilor voluntari, care pot fi menţinuţi acum în sistem până la vârsta de 45 de ani;

- îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale personalului va fi realizată prin cele 9.500 de locuinţe care VOR FI (oare, când? n.r.) construite în regim ANL pentru tinerii militari;

- procesul de revizuire a pensiilor militare a permis ca prin măsurile ferme luate să se îndeplinească obiectivul stabilit: acela ca nicio pensie de până la 3.000 de lei, rezultată în urma unei cariere militare complete, să nu scadă după revizuire. “Prin metodologia aplicată în procesul de revizuire s-a realizat chiar mai mult, datele reale arătând că peste 80% din numărul total de pensii până la 3.000 de lei aflate în plată nu scad în urma revizuirii, ci chiar înregistrează creşteri”;

- Armata are tot sprijinul preşedintelui României şi al premierului pentru a-şi putea îndeplini misiunile şi obiectivele de instruire prevăzute – ” atât la nivelul subunităţilor, unităţilor, marilor unităţi, categoriilor de forţe şi al comandamentelor, cât şi la nivel întrunit”;

- Oprea i-a asigurat pe ofiţerii şi generalii aflaţi la comanda unităţilor şi marilor unităţi că le va fi în continuare “un camarad, un partener care îi va sprijini şi va pune umărul pentru ca Armata României să-şi îndeplinească misiunea deosebit de importantă încredinţată, prin Constituţie, de popor”;

“Ca ministru al Apărării Naţionale, am datoria de a reprezenta pe fiecare dintre dumneavoastră. Jurământul militar nu presupune doar atribuţii, obligaţii şi sacrificii din partea militarului. Este, în acelaşi timp, o datorie a statului faţă de oamenii din Armata României. Şi vreau să fie respectată această datorie, la fel cum militarii îşi respectă jurământul faţă de Ţară. Cât timp voi fi ministru, mă voi bate pentru a-mi respecta angajamentele”, a declarat în încheierea întâlnirii ministrul Gabriel Oprea.

Rămâne de văzut în ce măsură declaraţiile lui Oprea se vor realiza, şi dacă nu cumva acestea vor fi considerate simple declaraţii politice, deşi cadrul cu certitudine nu permitea acest lucru. Ca urmare, neîndeplinirea oricăreia dintre promisiunile lui Oprea este obligatoriu să conducă la demisia acestuia şi poate chiar mai mult decât atât. Aceasta, dacă este într-adevăr un om de onoare, nu doar pretinde acest lucru.

Noi sperăm ca TOATE promisiunile lui Oprea să se îndeplinească, şi aceasta spre folosul ARMATEI ROMÂNIEI.

În afară de minciuna ministerială consacrată, “nicio pensie de până la 3.000 de lei, rezultată în urma unei cariere militare complete nu scade după revizuire” - care a înlocuit-o pe mai vechea “nicio pensie de până la 3.000 de lei, nu va scădea” - restul sunt doar promisiuni pe care le vom monitoriza ca atare.

Până în prezent, Oprea se poate lăuda cu cel mai mic buget al Armatei din ultimii 20 de ani, cu cei mai mulţi militari morţi în teatrele de operaţii, cei mai mulţi militari morţi în accidente în timpul instruirii, cel mai mare haos legislativ şi adminsitrativ creat în MApN datorită procesului de recalculare a pensiilor militare, cele mai multe terenuri şi cazărmi cedate pentru proiecte, pe hârtie, în vederea construirii de locuinţe ANL (deci nu pentru militari).

Oprea se mai poate lăuda cu contribuţia decisivă la adoptarea legislaţiei privind reducerea salariilor militarilor şi desfiinţarea pensiilor militare de stat.

Tot în mandatul lui Oprea puterea politică, din care face parte şi acesta, a gratulat pe foştii şi actualii militari cu aprecieri de genul “pensionari nesimţiţi” şi “bugetari de lux” creând o falie între societatea civilă şi Armată.