duminică, 29 mai 2011

"Dacă era un protejat al regimului, n-ar fi făcut obiectul unei anchete penale."- zice boc

remierul Emil Boc a acuzat, aseară, postul de televiziune Realitatea TV de "manipulare grosolană" şi a ameninţat că părăseşte emisiunea la care participa.
Premierul a făcut câteva precizări legate de cazul Laurenţiu Mironescu, acestea fiind ulterior titrate pe ecran cu titlul "Declaraţie şoc a premierului: Mironescu nu era favorizat de regim". În acel moment, Emil Boc a acuzat postul de manipulare şi a cerut scoaterea acelei declaraţii de pe ecran, amenintând că va pleca din emisiune şi se va adresa Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Ce a declarat premierul: "Dacă era un protejat al regimului, cum încercaţi să spuneţi, n-ar fi făcut obiectul unei anchete penale. Uitaţi-vă, pentru că statul de drept funcţionează, nimeni nu are pile nicăieri în România şi fiecare răspunde pentru faptele lui. (...) Dacă era un om favorizat al sorţii, adică al mai-marilor zilei, cum încercaţi să spuneţi dumneavoastră, omul acesta nu facea obiectul unei anchete penale, pentru ca avea şi certificat ORNISS. Eu vă spun doar că în România nimeni nu este protejat pentru ceea ce face, iar eu, ca prim-ministru, niciodată nu am exercitat sub nicio formă niciun fel de activitate de prim-ministru pentru a împiedica, cât e negru sub unghie, activitatea vreunei instanţe a statului să-şi facă datoria în raport cu oricine", a spus Emil Boc, la Realitatea TV. Moderatorul a încercat să îi explice lui Emil Boc că declaraţiile, care apar pe ecran, îi aparţin premierului. "Dumneavoastră spuneaţi aşa, referitor la dl.Mironescu, că dacă ar fi fost favorizat de partid...", fiind întrerupt de primul-ministru, care a completat "sau de soartă sau de cineva din lumea asta".

Numai că, prim-ministrul s-a enervat şi a replicat: "Nu-mi puneţi vorbe în gură pe care nu le-am spus. Sunt foarte atent la ce spun. Am spus că, daca ar fi fost protejat de partid, de mai-marii zilei. (...) Vă rog să tăiaţi de pe ecran în acest moment aceasta minciună. N-am spus acest lucru. Am spus că dacă acest om ar fi fost favorizat de mai-marii zilei sau de cineva în lumea asta, aşa cum încercaţi dvs să spuneţi... Domnilor de la Realitatea TV, am o rugăminte la dumneavoastră... V-aş ruga foarte mult şi cu maximă responsabilitate şi din respect pentru cei care se uită la noi, să lămurim acest aspect", a susţinut Boc, adaugand ca PDL "nu a facut niciodata niciun favor pentru nimeni". Boc: "Sunt sătul, în fiecare zi, să văd manipulări ordinare" Premierul a ameninţat că, dacă afirmaţia nu este scoasă de pe ecran, el se va retrage din emisiune. "Vreţi să vă faceţi rating, înteleg, ok. (...) Eu v-am explicat de 100 de ori că la noi nu se pune problema favoritismului în niciun fel", a spus premierul.

Moderatorul a dat apoi citire unei parţi a declaraţiilor, moment în care Boc s-a enervat şi a acuzat Realitatea TV de "manipulări ordinare".
"Oameni buni de la Realitatea, terminaţi cu intoxicarea aceasta, v-aş ruga pentru numele lui Dumnezeu. Sunt sătul, în fiecare zi, să vâd manipulari ordinare pe care le practicaţi la acest post de televiziune", a spus Boc, intenţionând din nou să părăsească emisiunea. Emil Boc a rămas până la urmă în emisiune, rugându-i pe jurnalişti să nu mai practice manipulări.

SURSA: Evenimentul Zilei